۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
ثبت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر دریایی در بنادر کشور

ثبت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر دریایی در بنادر کشور

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر و گردشگر از ابتدای اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی تا روز سوم فروردین در تمامی بنادر جنوبی و شمالی کشور رفت و آمد کرده‌اند.

به گزارش بازار، الله‌مراد عفیفی‌پور روز شنبه چهارم فروردین‌ماه در بازدید میدانی از جزیره هرمز اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح سفرهای دریایی تا شب گذشته تردد یک میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر و گردشگر در تمامی بنادر جنوبی و شمالی کشور ثبت و در این مدت نیز ۲۱۵ خودرو بین بنادر و سرزمین‌های اصلی جابه‌جا شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد گردشگری و سفرهایی دریایی در جزایر و بنادر استان هرمزگان درحال انجام است، از تردد روان خودرو و مسافران دریایی در تمامی بنادر و مبادی سفرهایی دریایی کشور خبر داد.

سرپرست اداره‌کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به رصد میدانی به صورت شبانه روزی شناورها در حال خدمات رسانی هستند و خدمات مورد نیاز در مبادی مجاز معرفی شده به مسافران نوروزی به صورت ۲۴ ساعته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ارائه می‌شود.

عفیفی‌پور افزود: از مردم خواهش می‌کنیم در مواجه با شرایط جوی نامساعد، صبور باشند و در این شرایط توصیه‌های کارشناسان ایمنی و فرماندهان شناورها را جدی بگیرند و به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجاز نیز استفاده نکنند.

گفتنی است؛ ۳۵ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه غواصی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۳ در استان هرمزگان درنظر گرفته شده که در بنادر مسافری و گردشگری، اسکله‌ها، جزایر و سواحل استان مستقر هستند.

در کنار ۱۰ مسیر مجاز برای تردد مسافران و گردشگران دریایی در این استان، سه مسیر پشتیبان و دو مسیر بین‌المللی به عنوان مسیرهای مجاز در ایام سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده است.

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کد خبر: ۲۷۹٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha