۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
تحقق ۱۰۲ درصدی تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان
مدیرکل تعاون سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تحقق ۱۰۲ درصدی تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان

زاهدان- سلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در تعهد اشتغال استان برای سال جاری از برنامه جلوتر هستیم به نحوی که تاکنون درصد پیشرفت آن ۱۰۲.۵ درصد بوده است.

خلیل احمد سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در تعهد اشتغال استان سیستان و بلوچستان برای سال جاری از برنامه جلوتر هستیم به نحوی که تاکنون درصد پیشرفت آن ۱۰۲.۵ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان برای سال جاری ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر بوده است، افزود: بر اساس خروجی آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، از ابتدای سال تا امروز ۳۶ هزار و ۷۳۶ شاغل جدید در استان به ثبت رسیده که بیشترین میزان اشتغال‌زایی مربوط به بخش کشاورزی و سپس در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و خدمات است.

وی ادامه داد: امسال یک هزار و ۹ نفر از محل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان سیستان و بلوچستان شاغل شده‌اند و جذب منابع اختصاص یافته به حوزه مشاغل خانگی در استان ۸۷ درصد بوده است.

سلامی بیان کرد: کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد برکت بیشترین تعداد ثبت شاغل جدید را در سامانه رصد اشتغال داشته‌اند و از نظر درصد پیشرفت نسبت به تعهد، منطقه آزاد چابهار، آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت استان بهترین عملکرد را داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان افزود: پنج شهرستان هامون، هیرمند، نیمروز، زهک و دلگان به لحاظ درصد پیشرفت نسبت به تعهد و پنج شهرستان زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان بر اساس بیشترین تعداد ثبت، در رتبه‌بندی شهرستانی در جایگاه‌های اول تا پنجم قرار گرفتند.

کد خبر: ۲۷۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha