۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
وعده‌ها قطار شد؛ ۹ سال انتظار برای اتصال بام ایران به شبکه ریلی
گزارش بازار؛

وعده‌ها قطار شد؛ ۹ سال انتظار برای اتصال بام ایران به شبکه ریلی

شهرکرد- اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از مهمترین خواسته‌های مردم این استان به شمار می‌رود که نقش مهمی در رفع محرومیت و توسعه این استان دارد.

بازار؛  گروه استان‌ها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های جنوب غربی زاگرس است که بی توجهی به توسعه زیر ساخت های این استان در دولت های مختلف موجب شده است که این استان همچنان جزو استان های  محروم کشور باشد.

وصل نبودن این استان به شبکه ریلی کشور از مهمترین دلایل کاهش ورود بخش خصوصی به استان و انجام سرمایه گذاری به شمار می رود.

وجود راه آهن به علت ارزان کردن قیمت دستمزد حمل و نقل از مهمترین امتیازات برای یک استان به شمار می رود که این امر رابطه مستقیمی با افزایش سرمایه گذاری دارد. چهارمحال و بختیاری سال ها است که از اتصال به شبکه ریلی کشور محروم بوده است و این ضعف موجب شده است که سرمایه گذاران استان های دیگر را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

کلنگ پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری در تیرماه سال ۹۰ با حضور علی نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی به زمین خورد و عنابستانی استاندار وقت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که این پروژه در سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

این پروژه پس از مدتی فعالیت توسط پیمانکار با روی کار آمد دولت جدید تعطیل شدو تاکنون این پروژه تکمیل نشده است و آرزوی دیرینه مردم همچنان در انتظار همت مسئولان است.

اجرای پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری با تزریق اعتبارات مناسب از سال ۹۷ شتاب بیشتری به خود گرفت است و پیمانکاران این طرح فعال شده اند

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طول پروژه راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر  است، عنوان کرد: این پروژه در سه قطعه در حال اجرا است.

حسینعلی مقصودی بیان کرد: اجرای این پروژه با تزریق اعتبارات مناسب از سال ۹۷ شتاب بیشتری به خود گرفت است و پیمانکاران این طرح فعال شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دولت در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده است.

وی تاکید کرد:  ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای اجرای پروژه راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد در سال جاری تخصیص داده شده است و پروژه به سرعت در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون عملیات زیر سازی  این پروژه در حال انجام است و پیش بینی می کنیم که عملیات زیرسازی و احداث ایستگاه‌ها تا پایان سال تکمیل شود.

وی بیان کرد: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور زمینه ساز توسعه و پیشرفت این استان در تمام بخش ها می شود.

پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد
به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

اقبال عباسی چندی پیش در نشست اختصاصی برای حل مشکلات احداث راه‌آهن مبارکه - سفیددشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری، اظهار کرد: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه احداث راه‌آهن مبارکه- سفید دشت استان را به شبکه ریلی کشور وصل می‌کند، گفت: این پروژه باید تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد، اما یکسری از مشکلات مانع تسریع در روند اجرای این پروژه شده است.

وی افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر روند جذب اعتبارات این پروژه را پیگیری کند، هیچ‌گونه محدودیتی برای اختصاص اعتبار به این پروژه در صورت جذب اعتبار اختصاص یافته وجود ندارد، اگر ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت کامل تا سه ماه آینده جذب شود، مجددا اعتباری به این پروژه تزریق می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت باید توسط پیمانکار با جدیت دنبال شود
عباسی تأکید کرد: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت باید توسط پیمانکار با جدیت دنبال شود، طولانی شدن روند اجرای این پروژه گلایه مردم را به دنبال داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت در سه نقطه در حال اجرا است، بیان کرد: عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن پس از تملک اراضی در میدان قمربنی‌هاشم شهرکرد(میدان ورودی شهرکرد) آغاز می‌شود.

اجرای پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری نقطه امیدی برای مردم استان برای توسعه، افزایش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است و مسئولان باید با تلاش و پیگیری های ویژه خود زمینه اختصاص اعتبارات و افتتاح این پروژه در تاریخ های اعلامی را فراهم کنند.

کد خبر: ۲۷٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha