۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
اجرای تفاهمنامه‌های خارجی توسط آژانس‌های آبادان و خرمشهر| اروند در نمایشگاه بصره عراق شرکت می‌کند
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

اجرای تفاهمنامه‌های خارجی توسط آژانس‌های آبادان و خرمشهر| اروند در نمایشگاه بصره عراق شرکت می‌کند

آبادان- بابامرادی، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از اجرای تفاهمنامه‌های خارجی منعقد شده این سازمان توسط آژانس‌های شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

امیرهوشنگ بابامرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پس از درخشش غرفه سازمان منطقه آزاد اروند در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و ارزیابی مثبت توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، خروجی برنامه های صورت گرفته را مورد پیگیری قرار دادیم.

وی افزود: در سیاستگذاری فعلی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تاکیدمان بر اجرای برنامه ها توسط بخش خصوصی از جمله آژانس ها است که بر همین پایه و اساس با آنها جلسه ای برگزار کردیم و مقرر شد همه تفاهمنامه هایی که در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران همچون کشور تاجیکستان منعقد شده، توسط آژانس های منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) اجرا شود.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه به دنبال تسهیلگری برای بخش خصوصی هستیم، عنوان کرد: نگاه این سازمان به کسب و کارهای گردشگری کاملا حمایتی است تا جایی که ابلاغ کردیم همه بلیط های ماموریت های سازمانی فقط از آژانس های منطقه آزاد اروند تامین شود.

بابامرادی با اشاره به پیگیری گسترش روابط خارجی برای افزایش تعاملات گردشگری اروند و بصره کشور عراق، توضیح داد: مدتی قبل دیداری با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره کشور عراق داشتیم و هفته جاری نیز میزبان وی در سازمان منطقه آزاد اروند بودیم و مقرر شد فعالان گردشگری و صنایع دستی این منطقه در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در بصره شرکت کنند.

وی در همین خصوص توضیح داد: بر اساس اعلام سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره کشور عراق مقرر شده این نمایشگاه در یکی از بهترین مجتمع های تجاری بصره بعد از عید سعید فطر برگزار شود.

نماینده عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در منطقه آزاد اروند با اشاره به گردشگری سلامت، گفت: بیشترین تعداد تخت گردشگری سلامت (IPD) در مناطق آزاد، متعلق به منطقه آزاد اروند بوده و یک ظرفیت خوبی برای این شاخه مهم گردشگری ایجاد شده است؛ آژانسداران منطقه برای جذب گردشگران عراقی در بخش گردشگری سلامت اعلام آمادگی کردند و سازمان منطقه آزاد اروند نیز به عنوان تسهیلگر نقش حمایتی خود را ایفا می کند.

بابامرادی با اشاره به ظرفیت اتاق های بازرگانی شهرهای آبادان و خرمشهر، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند دارای دو اتاق بازرگانی است و معتقدیم باید از این ظرفیت استفاده شود؛ ارتباط صمیمی و اثربخش با این دو اتاق داریم و مشارکت آنها در برنامه های گردشگری اروند سبب اجرای بهتر برنامه های و در واقع توسعه گردشگری می شود.

وی بیان کرد: به هر اندازه برنامه های گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر یکپارچه تر انجام شود به طور حتم خروجی بهتری حاصل می شود و بر همین پایه و اساس، شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند تشکیل شد و اتاق های بازرگانی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز عضو آن شدند.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به برنامه های نوروزی این سازمان، اظهار کرد: از حدود چهار ماه قبل ستاد نوروزی منطقه آزاد اروند تشکیل شد و با توجه به تقارن این رویداد بزرگ ملی با ماه مبارک رمضان برنامه های متقاوت و ویژه ای نسبت به سال های قبل در نظر گرفته شده است که نقطه قوت این برنامه ها نیز مردمی بودن آن و اجرا توسط فعالان گردشگری و صنایع دستی این منطقه است.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha