۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
بورس‌های آسیا خط عوض کردند

بورس‌های آسیا خط عوض کردند

بازارهای سهام آسیا در پایان معاملات امروز در مسیر نزولی قرار گرفتند این درحالی است که بورس‌های دو سوی اقیانوس اطلس معاملات خود را در فضایی مثبت به پایان بردند.

به گزارش بازار، بازارهای سهام آسیا در پایان معاملات امروز در مسیر نزولی قرار گرفتند، این در حالی است که بورس‌های دو سوی اقیانوس اطلس معاملات خود را در فضایی مثبت به پایان بردند.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز چهارشنبه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند)، بازار سهام چین بازهم نزولی شد. شاخص بورس شانگهای به افتی ۰.۴ درصدی تن داد. شاخص CSI ۳۰۰ با ۰.۷ درصد و شاخص هنگ‌سنگ نیز به میزان ۰.۰۷ درصد افت کرد اما شاخص تایکس بورس تایوان توانست ۰.۰۷ درصد رشد کند. بیشتر شاخص‌های سهام در بورس چین و هنگ‌کنگ امروز منفی بودند.

افزون بر این، ببر آسیا نیز از افت در امان نبود. در بازار سهام هند، شاخص Nifty ۵۰ به میزان ۱.۵۱ درصد و شاخص سنسکس نیز ۱.۲۳ درصد کاهش را ثبت کرد. بورس ژاپن نیز هنوز به مدار صعود بازنگشته است. شاخص نیکی ۲۲۵ با افت ۰.۲۶ درصدی مواجه شد. تاپیکس هم ۰.۳۳ درصد تنزل پیدا کرد. همچنین شاخص Asia Dow با افت ۰.۲۳ درصدی به کارش پایان داد.

در عین حال، منطقه آسیا-اقیانوسیه، بورس‌های کره جنوبی، استرالیا و سنگاپور مثبت و بورس‌های پاکستان، نیوزیلند و مالزی منفی بودند.

اروپا سبز شد
این گزارش می‌افزاید: در پایان معاملات دیروز سه‌شنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) بورس‌های اروپایی، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن ۰.۱۶ درصد رشد کرد. دکس آلمان ۰.۱۳ درصد، سی‌ای‌سی ۴۰ فرانسه نیز ۰.۵۱ درصد، شاخص FTSE MIB ایتالیا به میزان ۰.۵۵ درصد، شاخص IBEX ۳۵ مادرید ۱.۵ درصد و شاخص استوکس ۶۰۰، به میزان ۰.۲۳ درصد رشد کردند. همچنین، بورس‌های ترکیه و روسیه منفی بودند.

وال استریت امیدوارتر شد
بر این اساس، معاملات روز دوشنبه بازار وال استریت با رشد شاخص‌های اصلی به پایان رسید. شاخص داو جونز ۰.۶۱ درصد و شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم با ۱.۱۲ درصد افزایش روبه‌رو شدند. نزدک عملکرد بهتری داشت و ۱.۵۴ درصد جهش کرد. شاخص بی‌ثباتی VIX نیز به میزان ۰.۲۲ درصد بالا رفت.

در عین حال، از مهمترین اخبار روز می‌توان به انتشار گزارش تورم آمریکا اشاره کرد. بر اساس گزارش‌ها، شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه فوریه به میزان ۰.۴ درصد بر مبنای ماهانه و ۳.۲ درصد بر مبنای سالانه افزایش یافت. همچنین نرخ تورم از ۳.۱ درصد در ماه ژانویه به ۳.۲ درصد در ماه فرویه رسید. بر این اساس گفته می‌شود، فدرال رزرو برنامه کاهش نرخ‌های بهره را به تعویق خواهد انداخت.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha