۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
واردات به جای تولید| بازارهای اردبیل با برندهای لبنیاتی متنوع تسخیر شده است
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل:

واردات به جای تولید| بازارهای اردبیل با برندهای لبنیاتی متنوع تسخیر شده است

اردبیل- شاهی زارع، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: این استان به رغم داشتن ظرفیت بی نظیر در تولید محصولات لبنی، از واردکنندگان این محصولات با برندهای مختلف است.

عیسی شاهی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۸۰ درصد محصولات لبنی تولید شده در این استان به سایر استان ها ارسال می شود و به جای آن که در این استان با برندی مشخص محصولات متنوع لبنی تولید و وارد بازار کنیم، متأسفانه بازارهای اردبیل با محصولات متنوع و برندهای کشوری تسخیر شده است.

وی تصریح کرد: عدم حمایت از سرمایه گذاران مانع از اجرای زنجیره تولید در این بخش شده و ما نتوانستیم واحدهای بزرگ لبنی را با استانداردهای مشهور جهانی و ملی راه اندازی کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: در دامپروری نیز با وجود توسعه دامپروری صنعتی در بسیاری از استان ها، ما همچنان به شکل سنتی عمل می کنیم و نتوانستیم از ظرفیت دامپروری صنعتی بهره برده و به همین دلیل روز به روز از واحد دامی استان کاسته می شود.

شاهی زارع به تغییر الگوی کشت و عدم رغبت کشاورزان به تولید علوفه دامی اشاره کرد و افزود: به جای تولید نهاده های دامی مقوی برای دام و تولید شیر و گوشت با کیفیت، ما به تولید گندم، جو و سیب زمینی در این استان اکتفا کردیم و خبری از تولید علوفه نیست.

وی به فقیر بودن زیستگاه های مرتعی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: خشکسالی در سال های اخیر به این مراتع خسارت عمده ای را وارد کرده و ما نتوانستیم در تولید علوفه برای دامپروری ها موفق عمل کنیم.

شاهی زارع در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حالی که در بسیاری از استان ها ترکیب جدید ذرت و نیشکر برای تغذیه دام استفاده می شود اما ما نتوانستیم یک ترکیب مناسب و مقوی برای توسعه صنایع دامپروری تهیه کرده و عرضه کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل اضافه کرد: در کنار این نارسایی ها، آنچه که آزاردهنده است، اینکه برای مردم این استان گوسفندان پیر ذبح و عرضه می شود در حالی که با کیفیت ترین گوسفندان و گوساله ها برای ذبح به تهران ارسال شده و در آن جا عرضه می شود.

کد خبر: ۲۷۸٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha