۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
بیش از ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی شد
سخنگوی شورای رقابت:

بیش از ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی شد

دادجویی توکلی، سخنگوی شورای رقابت گفت: طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ شکایت از خودروسازان داخلی را بررسی کرده و به نتیجه رساندیم.

به گزارش بازار، سپهر دادجویی توکلی، سخنگوی شورای رقابت در برنامه تلویزیونی گفت: تنها ۵ درصد از توان شورای رقابت به حوزه خودرو اختصاص پیدا کرده و با پرونده‌های بزرگی همچون فولاد، یوتیلیتی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی و غیره روبه‌رو هستیم.

سخنگوی شورای رقابت گفت: بعد از ورود مجدد شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودروها، در گام نخست کارگروهی بر مبنای یک خرد جمعی تشکیل شد که منجر به مصوبه ۵۴۳ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل (مصوب ۱۱ بهمن ۱۴۰۱)، مبنای تنظیم قیمت خودرو بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری، مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌هاست که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و به وزارت صمت اعلام می‌شود.

دادجویی توکلی تاکید کرد: البته این به معنای کنار گذاشته شدن کامل شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو نیست و صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمت‌ها و قیمت‌گذاری‌ها بر دوش وزارت صمت افتاده و از این پس نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی خواهد بود و چنانچه در نحوه‌ اجرا، شاهد ایراد باشد، ورود خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به فصل نهم قانون اصل ۴۴ اساسی، شورای رقابت دارای ظرفیت عالی برای پیگیری و مطالبات مردم است. این شورا متشکل از نمایندگان، متخصصین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و قاضی‌های برجسته کشور است که با اکثریت آرا یک طرح تبدیل به مصوبه می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت در پایان با بیان اینکه همچنان نظارت‌گر و پاسخگوی شکایات و مطالبات مردم هستیم، گفت: طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ شکایت از خودروسازان داخلی را بررسی کرده و به نتیجه رساندیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha