۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
معاون رئیس جمهور ایران خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد
در کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک؛

معاون رئیس جمهور ایران خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد

خزعلی، معان رئیس جمهور در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل اعلام کرد: به نمایندگی از زنان قدرتمند ایران و یکصدا با زنان مقاوم و صلح دوست جهان، خواستار لغو عضویت رژیم اسرائیل ازاین کمیسیون هستم.

به گزارش بازار، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده روز دوشنبه به وقت محلی در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک در سخنانی گفت: «امروز انتظار آزادگان جهان این است که رژیمی که مسئول چندین دهه آوارگی، تجاوز وقتل میلیون ها زن و کودک است، در کمیسیون مقام زن سازمان ملل جایگاهی نداشته باشد. از این رو به نمایندگی از زنان قدرتمند ایران ویکصدا با زنان مقاوم وصلح دوست جهان، خواستار لغو عضویت رژیم تروریستی اسرائیل ازاین کمیسیون هستم.»

متن کامل سخنان انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل به شرح زیر است:

خانم رئیس، خانمها و آقایان

امروز، در حالی دور هم جمع شده ایم تا گزارش بیشرفت زنان را به اشتراک بگذاریم که زنان فلسطین درحال مبارزه برای بقا درجریان یک نسل کشی مداوم مستند. تنها در حدود ۵ ماه کذشته، بیش از ۳۰۰۰۰ فلسطینی از جمله ٢٢٠٠٠ زن وکودک به قتل رسیده اند، حدود ۳۰۰۰ زن بیوه وهزاران کودک یتیم شده اند.

بر اساس گزارش زنان سازمان ملل به طور متوسط در هر ساعت دو مادر فلسطینی کشته می شوند. ممجنین بیش از ۱۲۶ روزنامه نگار و کارمند رسانه ای به قتل رسیده اند.

خانم ها وآقایان

نشست کنونی ما بر محور رفع فقر از زنان تشکیل شده است ولی همزمان سازمان ملل نسبت به بروز قحطی در غزه هشدار می دهد. طبق گزارش رسمی این سازمان بیش از ٨٢ درصد از زنان مورد سوال اظهار کرده اند که میزان غذای خانواده هایشان نصف غذایی است که قبل از جنک از آن بهره مند بودند و عنوان کردند که درهفته گذشته برخی از اعضای خانواده ناجار بودند بعضی ازوعده های غذایی را حذف کنندو در ٩٥ درصد اینگونه موارد این مادران بودند که گرسنه می ماندند تا کودکانشان غذا داشته باشند آنجه در سازمان ملل ثبت شده یکی از بی سابقه ترین آمار انسان ها یی است که به دلیل گرسنگی در آستانه مرگ هستند - علاوه بر تصاویر دردناک اخیرکه این روزها از تیرباران کودکان تجمع کرده برای دریافت غذا شاهد آن بوده ایم.

تعداد باورنکردنی ۱۰ موسسه از ۱۲ موسسه زنان در غزه گزارش داده اند که بدلیل محدودیت های ناشی از سیاست نسل کشی اسراییل در واردات نیازهای اولیه غذایی، کمتر ازیک درصد از کمک های تخصیص یافته به دست مردم می‌رسد.

حضار گرامی بیایید تلاش کنیم حداقل تصمیم این نشست رساندن فوری غذا به مظلومان گرسنه در فلسطین باشد و قاطعانه در مقابل این ممانعت بی رحمانه نسبت به زنان وکودکان بی کناه بایستیم. تلاش کنیم همانگونه که برای ریشه کن کردن فقر از کشور خود می کوشیم درد همه زنان را درد خود بدانیم چنانکه سعدی شاعر پر آوازه می گوید:

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

کمک رسانی به گرسنگان ومجروحان حداقل خدمت است. اما واقعیت این است که اکنون میلیونها نفر در سراسر جهان به ماهیت اشغال غیرقانونی زاییده استعمار بی برده اند و می دانند که تروریست های صهیونیست حمایت شده توسط برخی دارندکان حق وتو در حال عملیات یک نسل کشی یعنی هلوکاست غزه مستند. این مساله پیامدهای جدی برای سازمان مللی دارد که باید تکیه و پناه ملتها باشد.

امروز انتظار آزادگان جهان این است که رژیمی که مسئول چندین دهه آوارگی، تجاوز وقتل میلیون ها زن و کودک است، در کمیسیون مقام زن سازمان ملل جایگاهی نداشته باشد. از این رو به نمایندگی از زنان قدرتمند ایران ویکصدا با زنان مقاوم وصلح دوست جهان، خواستار لغو عضویت رؤیم تروریستی اسرائیل از این کمیسیون هستم.

اما بخش دوم سخنم گزارشی است از ایران عزیز که با وجود تحریم های ظالمانه ویک جانبه زنان قدرتمند ایران توانسته اند قدم هایی بزرگ برای رفع محرومیت بردارند وشاهد پیشرفت سریع ایشان در سال های پس از انقلاب اسلامی هستیم.

به یمن این استقلال وخودکفایی است که امروز در وطنم میزان مرگ ومیر مادران ناشی از عوارض بارداری به ۲۳ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر کاهش یافته است، همه زنان باردار وشیرده ایرانی و فرزندان زیر ٧ سال از بیمه رایگان برخوردار شده اند و مسائل بهداشتی ودرمانی در سطح عالی نه فقط برای زنان کشورم که برای زنان مهاجر به وفور عرضه می شود به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی ما در زمره کشورهای نخست اینگونه خدمات قرار گرفته است.

همچنین عدالت جنسیتی در آموزش تا ۹۷ درصد رشد یافته است. ۶۰ درصد معلمان و ۴۰ درصد پزشکان متخصص ما را زنان تشکیل می دهند. همچنین مجوزهای کسب وکار خانگی و وام های اشتغال برای زنان تنها در دو سال گذشته ۲۵ برابر شده است و در سال گذشته دو درصد به فرصت های شغلی زنان اضافه شده است.

در راستای محرومیت زدایی دریک سال گذشته سبد غذایی برای مادران باردار و کودکان دهک های درآمدی پایین کشور به صورت رایگان مقررگردیده که تامین کننده مواد مغذی مورد نیاز وتنظیم شاخص رشد کودکان تحت نظر وزارت بهداشت می باشد.

از اولویت های معاونت زنان وخانواده، آموزش صحیح تغذیه برای ارتقای سلامت خانواده هاست که این امراز سوی کارگروه دانش آموزان در ١٠ استان کشورم آغاز گردیده است.

در پایان بر نگاه الهی و انسانی جهان شمول، برای اقدام فوری جهت رفع فقر وگرسنگی زنان مظلوم فلسطین تاکید می کنم ویادآور می شوم که وفاداری زنان به مقاومت پایان ناپذیر است اما اعتماد آنان به به مجامع بین المللی به سرعت در حال پایان است.

کد خبر: ۲۷۸٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha