۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

مراسم آیین کلنگ زنی پروژه بزرگ هلدینگ رایزکو روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در منطقه ویژه اقتصادی بم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ رایزکو، هلدینگ رایزکو با قریب به سه دهه فعالیت و ۳۰ شرکت فعال با افزایش دامنه تولید محصولات تکمیل زنجیره ارزش و ارائه خدمات متنوع در شرکت‌های زیر مجموعه در قالب یک هلدینگ تخصصی چند رشته ای صنعتی – سرمایه‌گذاری در حال حاضر به عنوان سهامدار اصلی کسب‌وکارهای مختلف در حوزه‌هایی چون خودروسازی تولید قطعات خودرو تولید کامپاندهای پیشرفته پلیمری نوآوری، صنایع خلاق و شتابدهنده، صنایع غذایی انواع آب معدنی و مسئولیت‌های اجتماعی فعال است.
این مجموعه همواره کوشیده با ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولات خود در سطح کلاس جهانی چشم‌اندازی روشن از فعالیت‌های تولیدی و تجاری را در داخل و خارج از کشور ایجاد کند و با رعایت سطح استانداردهای جهانی در تولید محصولات مختلف توانسته است بازارهای صادراتی متنوعی را ایجاد و تعاملات بین‌المللی گسترده‌ای را مدیریت کند.
حالا در جدیدترین پروژه‌ای که عصر روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در منطقه ویژه اقتصادی بم کلید خورد هلدینگ رایزکو قرار است خط تولید جدید خود را در زمینه تولید قطعات خودرو در کنار بزرگان خودروسازی کشور دایر کند.
حمیدرضا صمدی، موسس و رییس هیئت مدیره هلدینگ رایزکو در آیین کلنگ‌زنی و احداث مجموعه کارخانه‌های صنعتی رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ گفت: ایران بیش از ۲.۵ برابر ترکیه دارایی و نیروی انسانی دارد و از لحاظ معادن نیز بیش از سه برابر عربستان ظرفیت دارد و باید این ثروت را به چرخه اقتصاد وارد کنیم.
رییس هیات مدیره رایزکو در ادامه خاطرنشان کرد: این مجموعه همیشه به دنبال اهداف والا و بهترین ها بوده و در نظر دارد تا همواره به این اصل پایبند باشد.
او با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در ۱۴ سال گذشته افزود: توجه به موضوع اشتغال، صنعت و امید مباحثی که همواره در سال‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری قویا به آن پرداخته شده و ما نیز وظیفه داریم همین خط و مشی را برای ایجاد اشتغال و امید به جامعه پیش برویم.
صمدی در ادامه تصریح کرد: باید موانع موجود بر سر راه تولید را از میان برداشت و با همدلی و اتحاد تولید را افزایش دهیم نه آن که به عنوان تولید کننده درگیر حواشی باشیم.


محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در آیین کلنگ‌زنی پروژه جدید هلدینگ رایزکو گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ظرفیت بزرگ ملی در حوزه خودروسازی به شمار می‌رود که به دنبال توسعه است.
او با اشاره به افزایش ظرفیت تولید خودرو در این منطقه یکی از مهمترین نیازهای این منطقه را حضور شرکت‌های قطعه‌ساز خواند و افزود: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مقررات خاص خود و همچنین مدیریت منسجم و موفقی دارد و وظیفه ما ایجاد و تقویت زیرساخت‌های موجود برای پاسخگویی نیازهای سرمایه‌گذار است.

فداکار با اشاره به اینکه تولید خودرو در بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشته است اضافه کرد: دولت باید در امر تسهیل و روان سازی کارها به سرمایه گذار کمک کند.استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تسهیل و روان‌سازی کارها به عهده دولت است و مکلف هستیم همه همت خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌ها بگذاریم، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی بم طی ۲ سال گذشته ۲ هزار هکتار افزایش زمین پیدا کرده و مجوزهایش اخذ شده و مشکل آب و برق در این نقطه نداریم.
وی استان کرمان را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار دانست که بخشی از آن در بم وجود دارد و گفت: انرژی خورشیدی، ظرفیت‌های کشاورزی و قطب صنعتی خودرو نمونه آن است، امروز تولید خودرو در بم از ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت؛ آنچه که روزی باید نگاه می‌کردیم از کجا بیاوریم، الحمدالله شکل گرفته است.
فداکار ادامه داد: استان کرمان در حوزه معدنی ظرفیت بزرگی دارد که حداقل ۸ میلیارد تن شناسایی شده است و با اکتشاف به ۱۰۰ میلیارد تن نیز می‌رسد، ضمن اینکه بزرگ‌ترین معدنمس روباز جهان و تیتانیوم در کرمان است و ظرفیت‌های خوبی در کشاورزی و فولاد داریم.

هادی شهسواری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با اشاره به ظرفیت‌های پیش رو منطقه خاطرنشان کرد: میزان اشتغال‌زایی در این منطقه به طور مستقیم ۱۸ هزار نفر است و به زودی، این عدد در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم به ۲۲ هزار نفر می‌رسد البته انتظار می‌رود با حضور هلدینگ رایزکو، این میزان باز هم افزایش پیدا کند.
شهسواری در ادامه گفت: به منظور توسعه فعالیت اقتصادی و حضور شرکت رایزکو در این منطقه، برای ایجاد زیرساخت و امکانات رفاهی تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.وی عنوان کرد: اینک ۱۶ شرکت قطعه سازی فعال در منطقه ارگ جدید بم فعالیت دارند که این رقم در حال افزایش است و قصد داریم تا روی قطعا
ت اصلی خودرو نیز سرمایه گذاری کنیم.
آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، در این مراسم با تاکید بر بی‌اثر ماندن تحریم‌ها بر صنعت خودرو سازی کشور گفت: اگر چه در راستای توسعه فعالیت خودروسازی در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم کارهای بزرگی صورت گرفت اما عمده فعالیت خودروسازی در این منطقه در حوزه مونتاژ کاری بوده و امروز ضروری است تا بیشتر از پیش به عمق بخشی تولیدات داخلی در این منطقه پرداخته شود.
وی افزود: قدردان مدیران و عوامل اجرایی هلدینگ رایزکو هستیم، چرا که در این شرایط سخت تحریمی و مشکلات اقتصادی و هجمه‌ها علیه صنعت خودروسازی و قطعه سازی، اقدام به ایجاد پروژه بزرگی در این منطقه کرده‌ و کمر همت برای ارتقای این منطقه بسته‌اند.
محبی نژاد خاطرنشان کرد: با وجود تمام دشمنی ها و تحریم ها، تاکنون ثانیه ای چرخ صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران متوقف نشده است.
هلدینگ رایزکو در این پروژه ۵۵۰ هزار متر مربع زمین را در فاز اول خریداری نموده است که در فاز ابتدایی ۳۵۰ هزار متر مربع آن به بهره‌برداری خواهد رسید و برای اجرایی نمودن این مجموعه عظیم ۱۷۵ میلیون یورو و ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چهار سال در نظر گرفته شده است، گفتنی است با احداث این فاز از این پروژه عظیم برای ۲۵۰۰ نفر اشتغال فعال ایجاد خواهد شد.

آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

آغاز پروژه جدید هلدینگ رایزکو در منطقه ویژه اقتصادی بم

کد خبر: ۲۷۷٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha