۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی در کردستان|توانمندی های نهفته استان معرفی می شوند
رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی کردستان:

حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی در کردستان|توانمندی های نهفته استان معرفی می شوند

سنندج – رئیس انجمن صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی کردستان، از اجرایی کردن برنامه های حمایتی در راستای تقویت و صدور هر چه بهتر خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه خبر داد.

سامان مجذوبی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای استان کردستان در زمینه های مختلف، بیان کرد: استان کردستان ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف در اختیار دارد و باید از این ظرفیت ها در راستای رشد و توسعه صادرات بهره برداری شود.

وی با اشاره اینکه جوانان تحصیلکرده در رشته ‌های مهندسی، صنعتگران و استادکاران مهمترین سرمایه‌ ما هستند، ادامه داد: یکی از انواع ثروت، داشتن علم است و خوشبختانه استان کردستان علاوه بر داشتن منابع و پتانسیل‌ های خدادای غنی، جوانان با استعداد، خوشفکر و تحصیل کرده هم زیاد دارد که تمام این موارد از کردستان استانی ثروتمند و دارای ظرفیت ساخته است.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان بیان کرد: انجمن علاوه بر بازیابی زمینه‌ های مستعد صادراتی و توانمندی‌ های نهفته در استان، اقتضائات و الزامات تجارت جهانی و منطقه ‌ای را شناسایی می کند.

وی ضمن تاکید بر معرفی مهارت ‌های مهندسی و دانش فنی جوانان کردستان، یادآور شد: امکان صدور خدمات فنی و مهندسی استان کردستان به ویژه به کشورهای منطقه یکی از برنامه های اصلی در این استان به شمار می رود.

مجذوبی عنوان کرد: انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، به حول و قوه الهی و با برخورداری از چهار دپارتمان تخصصی به عنوان مشاور در کنار شرکت‌ های عضو قرار داشته و در تلاش است تا با در نظر داشتن ظرفیت ‌های قابل توجه مهندسی مازاد کشور، فرصت ‌های مغتنم پیش رو را رصد نموده و در راه رفع موانع تجاری، نقش مؤثری را ایفا نماید.

وی انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان را پیشگام تحول در رویه‌ های صادراتی کشور دانست و عنوان کرد: این انجمن در تلاش است تا با بهره ‌گیری از دانش مدیریتی موجود و شناسایی زمینه‌ های تخصصی موجود در استان که اقبال جهانی دارند، ظرفیت‌ های مهندسی مازاد را به عرصه رقابت بین ‌المللی کشانده و در فرآیند عرضه دانش ایرانی به نحوی فراگیر، سهیم باشد.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان به انجام برخی کارهای بدون کیفیت و در مواردی بدعهدی‌ و عمل نکردن به قرارداد از جانب برخی افراد که در گذشته رخ داده است، گفت: نباید اجازه دهیم چند نفر معدود با انجام کار بد موجب بدنامی جامعه مهندسی و فنی استان کردستان شوند لذا انجمن برای جبران این موارد از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد و اعتماد مخدوش شده‌ی نیروهای استان کردستان به ویژه در اقلیم کردستان عراق را با انجام کارهای درست و اصولی بازسازی می ‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا انجمن، خود را موظف به اجرای برنامه ‌هایی می‌داند که متضمن ارتباط نزدیک کارفرما و پیمانکار باشد، بر این اساس ارتباط بیشتر و بهتر با نهادهای دولتی و همگرایی میان اعضا می ‌تواند به بهبود وضعیت حرفه ‌ای بینجامد.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی استان کردستان در پایان سخنانش با دعوت از نخبه‌ها، مهندسان و افراد دارای مهارت‌ های فنی در رشته ‌های مختلف دعوت کرد به این انجمن مراجعه و به عضویت آن درآیند تا جدای از کار، فعالییت و درآمدزایی گامی هم در راستای توسعه استان کردستان بردارند.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha