۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
 اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای منطقه هورامان
مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی، تاریخی هورامان خبر داد

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای منطقه هورامان

کردستان- طالب‌نیا،مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی،تاریخی هورامان از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای فاز نخست توسعه زیرساخت‌های روستاهای منطقه هورامان خبر داد.

پویا طالب نیا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های روستاهای شاخص هورامان اختصاص داده شده که با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی استان هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبار قرار است در راستای توسعه زیرساخت‌ها شامل ایجاد سرویس بهداشتی، فضاهای فرهنگی و ساماندهی معابر هزینه شود.

مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی،تاریخی هورامان افزود: این اقدامات هم منجر به ایجاد آسایش و رفاه مردم این روستاها و جلب نظر بازرسان سازمان جهانی یونسکو خواهد شد.

طالب نیا یادآور شد: تمامی این فعالیت ها در روستاهای شاخص منطقه هورامان بر اساس متدهای جهانی و ضوابط میراث فرهنگی انجام می شود.

وی گفت: با همکاری نهادهای اجرایی و خدمات رسان استان و حمایت استانداری به دنبال اجرای طرح جامعی در راستای ساماندهی روستاهای شاخص منظر فرهنگی هورامان تا قبل از حضور ارزیابان سازمان جهانی یونسکو هستیم.

هورامان نام منطقه‌ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش‌هایی از شهرستان‌های سروآباد، سنندج و کامیاران استان کردستان و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، نودشه و نوسود استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

ثبت جهانی هورامان در دست بررسی است و در این راستا به منظور حفاظت، مرمت و بازسازی بافت‌های با ارزش این منطقه پایگاهی به نام پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامانات ایجاد شده است که در شهر هورامان تخت، روستای پالنگان و یکی از روستاهای سنندج  دایر شده است.

کد خبر: ۲۷٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha