۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
۷۱۳ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان پلمب شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

۷۱۳ حلقه چاه غیرمجاز در زنجان پلمب شد

زنجان- باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت:از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۷۱۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده که این اقدام موجب حفظ و حراست حدود ۱۸ میلیون مترمکعب آب شده است.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار بازار، به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۷۱۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده که این اقدام موجب حفظ و حراست حدود ۱۸ میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی شده است.

وی ابراز کرد: همچنین با نصب ۳۱۴ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز ضمن جلوگیری از اضافه برداشت زمینه صرفه جویی حدود ۴ میلیون مترمکعب آب نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: آزاد سازی و رفع تصرفات بستر و حریم رودخانه به میزان حدود ۱۵۹ هکتار و لایروبی حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر رودخانه های استان با هدف عبور ایمن سیلاب های فصلی از جمله اقدامات این دفتر در سالجاری بوده است.

باقری به پروژه های تغذیه مصنوعی اشاره کرد و بیان داشت: در آستانه فصل بهار در استان بهترین فرصت جهت جمع آوری و ذخیره بارشها و آبهای سطحی از طریق این حوضچه ها خواهد بود.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون آبگیری طرح‌های تغذیه مصنوعی با حجم حدود ۲۱ میلیون متر مکعب در زنجان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان یاد آور شد: همچنین با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در طول سالجاری ۱۹۵ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیرخیزی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 0
      پلمپ کردن چاه چاره کار نیست چاره کارنابودکردن وقلع وقمع کشت غیرقانونی است