۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
رونق ۳ هزار کسب و کار گردشگری اروند در گروی حضور تورهای آشناسازی خارجی|وزارت میراث اروند را حذف نکند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رونق ۳ هزار کسب و کار گردشگری اروند در گروی حضور تورهای آشناسازی خارجی|وزارت میراث اروند را حذف نکند

خرمشهر- عباسیان پور، یک فعال گردشگری گفت: رونق ۳ هزار کسب و کار گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) در گروی حضور تورهای آشناسازی خارجی همچون کشور چین است.

نجمه عباسیان پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حالی اخیراً موضوع چهار تور آشناسازی با عنوان «پروژه سلام ایران» و حضور سفر ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی به کشورمان مطرح شده است که به صورت ناباورانه توجهی به منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) نشده است.

وی افزود: قبل از شیوع بیماری کرونا، روزانه بیش از ۱۰ هزار گردشگر عراقی وارد شهرهای آبادان و خرمشهر می‌ شدند و این آمار به غیر از ورودی گردشگران سایر شهرهای کشورمان در اواخر هفته بود ولی بعد از اپیدمی کرونا، کسب و کارهای گردشگری آسیب شدید دیدند.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: با همه مشکلات و سختی های پیش رو اما فعالان گردشگری به عنوان یکی از بازوهای اقتصادی منطقه آزاد اروند اجازه ندادند صنعت توریسم با چالش مواجه شوند.

عباسیان پور عنوان کرد: فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند تاکنون فقط با امید به آینده فعالیت خود را پیگیری کردند ولی آیا وزارت میراث قرار نیست به رسالت و یا در واقع وظیفه ذاتی خود نسبت به این دو شهر پیشرو و با قدمت شهرهای آبادان و خرمشهر عمل کند؟

وی تصریح کرد: رونق ۳ هزار کسب و کار گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) در گروی حضور تورهای آشناسازی خارجی همچون کشور چین است‌.

این فعال گردشگری تاکید کرد: جزیره ای عمل کردن برنامه های گردشگری در کشورمان و بی توجهی به مناطق نوین گردشگری از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر، بلای جان توسعه صنعت توریسم است و تبعات جبران ناپذیر اقتصادی به همراه دارد.

عباسیان پور گفت: مطالبه به حق فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ویژه دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت این وزارت، حضور تورهای آشناسازی چین و دیگر کشورهای خارجی در منطقه آزاد اروند است.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha