۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
صرفه جویی ۵۰ میلیون دلاری ارز در کشور | داروی ضد سرطان در سمنان تولید شد
با افتتاح کارخانه داروهای سرطانی؛

صرفه جویی ۵۰ میلیون دلاری ارز در کشور | داروی ضد سرطان در سمنان تولید شد

سمنان- میرمطلبی مدیرعامل  شرکت داروسازی رویان از افتتاح خط تولید سایت داروهای ضد سرطان، انکولوژی و تنفسی در سمنان خبر داد و گفت: این خط تولید صرفه جویی ۵۰ میلیون دلاری برای کشور دارد.

احمدرضا میرمطلبی در گفتگو با خبرنگار بازار، از افتتاح خط تولید سایت داروهای ضد سرطان، انکولوژی و تنفسی در سمنان خبر داد و بیان کرد: این خط تولید شامل دو بخش است که داروهای تزریقی ضد سرطانی و داروهای کپسولی تنفسی این دو بخش را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه مجموع سرمایه گذاری این دو خط ۹ میلیون دلار است، افزود: یک شرکت آلمانی ۳۰ درصد سرمایه گذاری بخش تولید داروهای تزریقی ضد سرطان را بر عهده گرفته است.

مدیرعامل رویان دارو بیان کرد: در این واحد در حال حاضر ۱۵ قلم داروهای تزریقی ضد سرطان تولید خواهد شد.

میر مطلبی با با بیان اینکه در شش ماه آتی سبد کل محصولات تولیدی کارخانه به ۵۰ قلم خواهد رسید، تاکید کرد: ما هیچ نیازی به واردات برای داروهای موجود در بازار نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه داروهای تنفسی که به صورت پودر خشک و داخل کسپول تولید می شود از دیگر محصولات این کارخانه است، گفت: شرکت رویان دارو پیش از این صرفا داروهای دامی تولید می‌کرد و از امروز وارد فاز تولید داروهای انسانی شده است.

مدیرعامل رویان داروی سمنان بیان کرد: با راه اندازی این خط تولید سالانه ۵۰ میلیون دلار در کشور صرفه جویی ارزی می شود و تولید داروهای مورد نیاز کشورمان را نیز افزایش می دهد.

میر مطلبی با بیان اینکه سرمایه گذاری انجام شده برای راه اندازی خط تولید داروهای تزریقی پنج و داروهای تنفسی چهار میلیون دلار بوده است، تاکید کرد: راه اندازی این خط تولید ۳۰۰ شغل نیز ایجاد کرده است.

به گزارش بازار؛ بخش ویال های تزریقی ضد سرطان و هازارد که با سرمایه گذاری مشترک شرکت رویان دارو با کمپانی آلمانی Aqvida و به نام تجاری Rooyan Aqvida تولید خواهد کرد. بخش تولید داروهای استنشاقی تنفسی به صورت پودر خشک (Dry Powder Inhalation)DPI که به عنوان اولین و کاملترین سبد داروهای پودر خشک تنفسی در کشور تولید می کند

کد خبر: ۲۷۶٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha