۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
آغاز مطالعات مربوط به ساخت گذرگاه جدید کانال سوئز| ایجاد مسیر جدید چقدر هزینه خواهد داشت؟

آغاز مطالعات مربوط به ساخت گذرگاه جدید کانال سوئز| ایجاد مسیر جدید چقدر هزینه خواهد داشت؟

رئیس کانال سوئز از آغاز مطالعات مربوط به ساخت گذرگاه آبی منتهی به این کانال به منظور افزایش کشش ترافیک کشتی های عبوری از سوئز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رئیس کانال سوئز از آغاز مطالعات مربوط به ساخت گذرگاه آبی منتهی به این کانال به منظور افزایش کشش ترافیک کشتی های عبوری از سوئز خبر داد.

آغاز مطالعات مربوط به ساخت گذرگاه جدید کانال سوئز در حالی انجام میپذیرد که آمارهای ارائه شده از سوی دولت مصر، حاکی از کاهش شدید درآمدهای این کشور از کانال سوئز به دلیل ناامنی ایجاد شده در دریای سرخ و کاهش ترافیک کشتی های تجاری در این مسیر است.

مقام های کانال سوئز قصد دارند گذرگاه جدید آبی به طول ۱۰ کیلومتر را در کنار گذرگاه فعلی بسازند. این گذرگاه جدید همچنین به واسطه عمق و عرض بیشتر آب، قادر به پذیرایی از کشتی های غول پیکر تجاری است که طی سال های گذشته به دلیل کاهش عمق و باریک بودن مسیر فعلی، بعضا مشکلات فراوانی برای حمل و نقل دریایی در کانال سوئز ایجاد نموده اند.

در آخرین حادثه مربوط به گیر کردن کشتی های سنگین تجاری غول پیکر عبوری از کانال سوئز مربوط به مارس سال ۲۰۲۱ بود که کشتی تجاری غول پیکر «اوِر گرین» به مدت شش روز در بخش باریک منتهی به کانال سوئز گرفتار شد.

برآورد دولت مصر برای ساخت مسیر آبی جدید رقمی حدود ۸.۲ میلیارد دلار بوده که مراحل اولیه ساخت آن از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. طول کل مسیر جدید نیز حدود ۳۵ کیلومتر برآورد شده که ۱۰ کیلومتر از آن، به موازات مسیر فعلی کشیده خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha