۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
هیاهو برای رونمایی از آئودی مونتاژ چین| کیفیت Q۴ E-Tron در چین و آلمان یکسان نیست
بازار گزارش می دهد:

هیاهو برای رونمایی از آئودی مونتاژ چین| کیفیت Q۴ E-Tron در چین و آلمان یکسان نیست

باتوجه به مونتاژ آئودی Q۴ E-Tron در چین و تهیه قطعات از زنجیره تامین این کشور امکان اعمال سیستم ارزیابی کیفی آلمانی وجود ندارد، بنابراین کیفیت این خودرو در آلمان و چین یکسان نیست.

امید محمدی؛ بازار: شب گذشته یک شرکت واردکننده از آئودی Q۴ E-Tron به عنوان یک کراس اوور برقی لوکس رونمایی کرد. ظاهرا در برنامه واردات خودرو به کشور هدف عرضه خودروهای چینی یا مونتاز این کشور در دستور کار قرار دارد و نباید چندان به محصولات اروپایی دل خوش کرد. زیرا محصولات برند خودروسازان اروپایی که در چین مونتاژ می شود، کیفیت خودروهای ساخت اروپا را ندارد. هرچند که برند آئودی نیز در کشور چندان کارنامه موفق نداشته و هر بار که توسط شرکتی به بازار خودرو کشور معرفی شده؛ «چراغ خاموش» و بدون ارائه خدمات پس از فروش بازار را ترک کرده است. در ادامه خودرو آئودی Q۴ E-Tron که بزودی راهی خیابان های کشور خواهد شد را بررسی می کنیم:

آئودی Q۴ E-Tron به یک باتری ۸۲ کیلو وات ساعتی مجهز است که با یک بار شارژ می تواند ۶۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد، این کراس اوور برقی ارباب حلقه ها یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد

آئودی Q۴ E-Tron چه ویژگی های دارد؟

آئودی Q۴ E-Tron سال ۲۰۲۱ در نمایشگاه خودرو گوانگژو معرفی و در اوایل سال ۲۰۲۲ نیز این خودرو به بازار کشور چین عرضه شد. Q۴ E-Tron یک کراس اوور تمام برقی لوکس در بازارهای جهانی شناخته می شود، این خودرو به یک باتری ۸۲ کیلو وات ساعتی مجهز است که با یک بار شارژ می تواند ۶۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. در کراس اوور برقی ارباب حلقه ها یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده که قدرت تولیدی به محور عقب خودرو هدایت می شود.

این خودرو در بازارهای جهانی قیمت بیشتر از ۴۰ هزار دلار دارد، باتوجه به اینکه شرکت واردکننده این محصول اعلام کرده Q۴ E-Tron را در سال آینده به بازار کشور عرضه خواهد کرد، باید منتظر بود و دید که قیمت آن چقدر خواهد بود.

هیاهو برای رونمایی از آئودی مونتاژ چین| کیفیت Q۴ E-Tron در چین و آلمان یکسان نیست

آئودی Q۴ E-Tron چرا در چین تولید می شود؟

گروه فولکس واگن در چین سرمایه گذاری های فراوانی با هدف عرضه محصولات بیشتر خود انجام داده است، آئودی نیز به عنوان زیر مجموعه گروه فولکس واگن یکی از کراس اوورهای پر طرفدار خود یعنی Q۴ E-Tron را جهت مونتاژ به سایت تولید فولکس واگن - اف ای دبیلو در چانگچون فرستاد. مونتاژ این خودرو در چین سبب کاهش هزینه های تولید و عرضه با نرخ مقرون به صرفه برای مشتریان این کشور شده است.

براساس استراتژی گروه فولکس واگن تولید Q۴ E-Tron بر پایه پلتفرم ام ای بی انجام شده است، از این پلتفرم در فولکس واگن ای دی. ۴ نیز استفاده شده است. در خط تولید فولکس واگن چین علاوه بر مونتاژ Q۴ E-Tron خودرو ای دی. ۴ نیز تولید می شود. براساس قوانین تجاری فولکس واگن برای مونتاژ آئودی Q۴ E-Tron در چین از قطعه سازان این کشور جهت تامین قطعات و مجموعه ها کمک گرفته است، یکی از دلایل کاهش قیمت این محصول در چین نسبت به آلمان نیز استفاده از قطعات چینی است.

هیاهو برای رونمایی از آئودی مونتاژ چین| کیفیت Q۴ E-Tron در چین و آلمان یکسان نیست

روند کنترل کیفیت آئودی در چین تغییر کرده است؛ باتوجه به تهیه قطعات از زنجیره تامین چین امکان اعمال سیستم ارزیابی کیفی آلمانی وجود ندارد

کیفیت Q۴ E-Tron در چین و آلمان یکسان نیست

آئودی با هدف گسترش محصولات برقی و کسب سود از این خودروها با استراتژی پرهیز از پرداخت تعرفه واردات وسایل نقلیه برقی به چین حاضر به مونتاژ Q۴ E-Tron در این کشور شد. باتوجه به اینکه کشور چین در حال حاضر تسلط کافی به زنجیره تامین خودروهای برقی دنیا دارد، مونتاژ خودرو نامبرده می تواند منجربه سودهی برای آئودی شود. اما این سوددهی زیان بدنامی ناشی از کاهش کیفیت را برای Q۴ E-Tron ایجاد خواهد کرد.

زیرا روند کنترل کیفیت آئودی در چین تغییر کرده است؛ باتوجه به تهیه قطعات از زنجیره تامین چین امکان اعمال سیستم ارزیابی کیفی آلمانی وجود ندارد. از سوی قوانین مالکیت معنوی در چین نسبت به آلمان کمتر اجرا شده و نگرانی از کپی برداری پلتفرم Q۴ E-Tron و استفاده از آن برای خودروهای چینی نیز وجود دارد.

باتوجه به وجود قطعات با تکنولوژی های بالا در آئودی Q۴ E-Tron، نیاز به بروزرسانی مرتب نرم افزار این خودرو جهت حرکت با قوای الکتریکی وجود دارد. باتوجه به جبر تحریم های ظالمانه علیه کشور در صورت نیاز برای بروزرسانی نرم افزارهای این محصول احتمالا چالش برای مالکان ایجاد خواهد شد.

رسانه های جهانی مانند اتو ونتیج خبر از احتمال عدم تولید امن، فقدان کیفیت مناسب و عدم پاسخگویی قطعه سازان چینی در قبال تامین قطعات Q۴ E-Tron داده است. بنابراین مالکان و متقاضایان آئودی Q۴ E-Tron نباید انتظار عملکرد و کیفیت خودروهای آلمانی را از این محصول داشته باشند.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha