۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
مشکلات مازندران با فعال سازی منطقه آزاد رفع می شود
مدیر اجرایی منطقه آزاد مازندران:

مشکلات مازندران با فعال سازی منطقه آزاد رفع می شود

ساری- فولادی، مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری مازندران از نشستی با تجار ترکمنستان خبر داد و گفت: فعال سازی منطقه آزاد مشکلات استان را رفع می کند.

حجت الاسلام مجیدرضا فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به حضور تعدادی از بازرگانان و تجار کشور ترکمنستان که به همت دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در مازندران در بندر امیرآباد انجام شد، اظهار کرد: در نشست صمیمی با بازرگانان و تجار ترکمنستان، موارد متعددی مطرح شد و این حضور بازرگانان فرصتی مقتنم برای تعاملات دو جانبه اقتصادی است.

وی افزود: در این جلسه، توانمندی‌ ها و ظرفیت‌ های بندر امیرآباد و بندر نوشهر برای سرمایه‌ گذاران و مسئولان کشور ترکمنستان تشریح شد و متولیان شرکت دینی سودا نیط مطالبی را در خصوص عملکرد و ظرفیت‌های خود ارائه کردند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری مازندران اظهار امیدواری کرد: با فعال‌سازی منطقه آزاد مازندران، می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را برطرف کرد.

فولادی از وجود ۱۸ منطقه آزاد و ۴۸ منطقه ویژه اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: از این میان تنها ۷ منطقه آزاد مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷ منطقه آزاد در مهرماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، افزود متاسفانه بعد از ۲ و نیم سال از تصویب این مناطق آزاد به علت عدم همراهی مدیران استانی ، تنها ۲ منطقه آزاد توانستند اساسنامه را تنظیم و دارای هیات مدیره و مدیرعامل شوند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری مازندران از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شخصیت‌های سیاسی و جریان‌های مردمی خواست در این رابطه مطالبه‌گری کنند.

وی گفت: دنیا به سمتی می‌رود که امتیازهای ویژه‌ ای به تجار و سرمایه‌ گذاران بدهد تا از بروکراسی‌ های اداری نجات پیدا کرده و توسعه صنعتی را رقم زنند.

فولادی در پایان با بیان اینکه برای توسعه صنعتی و اقتصادی نیاز به خبرنگاران تخصصی این حوزه داریم، قول مساعد داد تا کلاس‌های آموزشی را برای خبرنگاران مازندرانی راه‌اندازی کند تا خبرنگاران اقتصادی شکل گیرند.

کد خبر: ۲۷۵٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
      0 0
      مازندران ثروتمند ترین ساکنان بومی را در بین استان ها دارد کلا مشکلی ندارد که بخواهد با منطقه آزاد حل شود، گیلان منطقه آزاد دارد به مراتب فقیر تر از مازندران است ماهشهر بزرگترین منطقه آزاد را دارد انگشت کوچیکه فقیر ترین بومی مازندران نیستند