۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
خودروهای برقی اروپایی صف آرایی کردند| رنو، ب ام و و پژو بهترین خودروهای بازار اروپا شدند
بازار از ژنو گزارش می دهد؛

خودروهای برقی اروپایی صف آرایی کردند| رنو، ب ام و و پژو بهترین خودروهای بازار اروپا شدند

در نمایشگاه خودرویی ژنو رنو، ب ام و، پژو و سایر خودروسازان از محصولات الکتریکی و هیبریدی جدید خود جهت رقابت و کاهش سهم فروش آن ها صف آرایی کردند، در این میان رنو ۵ برقی بیشترین توجه را به خود جلب کرد.

امید محمدی؛ بازار: نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو در ژنو سوئیس پس از چهار سال غیبت به دلیل همه گیری کرونا مجدد به عرصه نمایش خودرو بازگشت. همزمان با برگزاری مهم ترین رویداد گردهمایی خودروسازان اروپا، نمایشگاه مذکور صدمین سالگرد آغاز فعالیت خود را نیز جشن گرفت. به نظر می رسد به دلیل رشد غیرقابل چینی ها در تولید و فروش خودرو، نمایشگاه ژنو خط و نشانی جدید برای چینی ها باشد که رقابت در بازارهای جهانی را برای آن ها سخت تر کند. با توجه به گذشت دو روز از فعالیت رسمی این نمایشگاه به بررسی مهم ترین اتفاقات خودرویی در اروپا خواهیم پرداخت:

خودروهای برقی اروپایی صف آرایی کردند| رنو، ب ام و و پژو بهترین خودروهای بازار اروپا شدند

در نمایشگاه خودرویی ژنو هیئت داوری متشکل از ۵۹ روزنامه نگار خودرویی و ۲۲ راننده بهترین خودروهای اروپا انتخاب و معرفی شدند که رنو، ب ام و و پژو به ترتیب مقام نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند

خودرو معتبر اروپا معرفی شد

در نمایشگاه خودرویی ژنو هیئت داوری متشکل از ۵۹ روزنامه نگار خودرویی و ۲۲ راننده بهترین خودروهای اروپا انتخاب و معرفی شدند، براین اساس رنو با محصول سنیک ای تک مقام نخست، ب ام و با محصول سری ۵ و پژو با خودرو ۳۰۰۸ به ترتیب جایگاه دوم تا سوم را کسب کردند. جایگاه چهارم بهترین خودرو این قاره نیز به تویوتا سی اچ آر رسید که این مورد نشان می دهد، بازار فروش خودروهای چینی در اروپا در معرض خطر قرار گرفته است. ترکیه، مجارستان، فرانسه، اسپانیا، هلند، انگلیس، ایتالیا، بلژیک و لوکزامبورگ بیشترین علاقمندان به محصولات رنو بودند، چرا که این خودروساز فرانسوی با سرمایه گذاری یا ایجاد شبکه خدمات پس از فروش در این کشورها توانسته بیشترین اعتماد را به خود جلب کند.

فارینا به دنبال کسب شهرت

پینین فارینا یکی از شرکت های معتبر و بزرگ طراحی خودرو در دنیا با محصولی به نام انیگما جی تی در نمایشگاه خودرویی ژنو حضور یافت، این شرکت طراحی خودرو پیشتر یک پیشرانه شش سیلندر وی شکل هیدروژنی طراحی و تولید کرده بود که این قوای محرکه را روی کانسپت جدید خود یعنی انیگما نصب کرده است. موتور فارینا حجم ۲.۵ لیتری دارد که می تواند ۴۳۶ اسب بخار قدرت تولید کند، در کنار این پیشرانه از دو عدد موتور الکتریکی نیز استفاده شده که قدرت اضافی برای به حرکت در آوردن این خودرو ایجاد می کند. فارینا معتقد است که باک این خودرو برای ذخیره سازی هیدروژن فقط ۶ دقیقه زمان نیاز دارد که با یک بار سوختگیری می تواند تقریبا ۵۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

براساس اعلام این شرکت طراح ایتالیایی، خودرو انیگما می تواند در ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد، لازم به ذکر است خودروهای تولید محدود یا اسپرت مانند انیگما هرگز جهت تست ایمنی به مرکز یوروانکپ نمی رود. چرا که هزینه ارزیابی ایمنی این نوع خودروها بسیار زیاد بوده و معمولا شرکت های ارزیابی مانند یوروانکپ از تست این محصولات صرف نظر می کنند.

خودروهای برقی اروپایی صف آرایی کردند| رنو، ب ام و و پژو بهترین خودروهای بازار اروپا شدند

در نمایشگاه خودرویی ژنو گروه خودروسازی استلانتیس با برند فیات و محصول پاندا برای بازار اروپا خط و نشان کشید

فیات با پاندا به دنبال سهم خواهی از بازار اروپا

در نمایشگاه خودرویی ژنو گروه خودروسازی استلانتیس با برند فیات و محصول پاندا برای بازار اروپا خط و نشان کشید، علیرغم اینکه فیات مدت ها است سهم بازار قابل توجهی در اروپا ندارد اما به نظر می رسد که با کانسپت پاندا به دنبال احیا فروش محصولات خود است. اولیویه فرانسوا مدیرعامل فیات در این نمایشگاه اعلام کرد؛ «این کانسپت با نام مگا پاندا همزمان با جشن ۱۲۵ سالگرد تاسیس این خودروساز ایتالیایی روی خط تولید خواهد رفت. مگاپاندا در سگمنت بی طراحی و تولید شده که از نظر ابعاد رقیب سیتزوئن سی ۳ خواهد بود.» این کانسپت ایتالیایی یک اس یو وی تمام برقی است که با هدف عرضه به بازارهای آمریکای لاتین، اروپا، آفریقا و آسیا تولید خواهد شد، فیات قصد رقابت با چینی ها در بازارهای جهانی را در دستور کار قرار داده است.

خودروهای برقی اروپایی صف آرایی کردند| رنو، ب ام و و پژو بهترین خودروهای بازار اروپا شدند

شرکت خودروسازی رنو در نمایشگاه خودرویی ژنو دو محصول جدید یعنی رنو ۵ الکتریکی و داچیا داستر را رونمایی کرد

رنو با محصولات جدید در ژنو

شرکت خودروسازی رنو در نمایشگاه خودرویی ژنو دو محصول جدید یعنی رنو ۵ الکتریکی و داچیا داستر را رونمایی کرد، هر دو خودرو را می توان به عنوان محصولات پر فروش این خودروساز فرانسوی در اروپا معرفی کرد. رنو ۵ الکتریکی روی پلتفرم سی ام اف بی طراحی و تولید شده است که به یک باتری ۵۲ کیلووات ساعتی مجهز است. در این خودرو یک موتور الکتریکی در محور جلو تعبیه شده است که می تواند ۱۵۰ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند، این خودرو با یک بار شارژ می تواند ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

از سوی این خودروساز فرانسوی نسل جدید داستر را روی پلتفرم مذکور معرفی کرد که می تواند در سهم فروش این خودروساز فرانسوی بیشترین تاثیر را داشته باشد. داستر جدید علاوه بر افزایش کیفیت مجهز به پیشرانه هیبریدی و دو دیفرانسیل است که حرکت آفرودی این خودرو را بهبود می بخشد.

خودروهای برقی اروپایی صف آرایی کردند| رنو، ب ام و و پژو بهترین خودروهای بازار اروپا شدند

در پایان باید اشاره داشت که در این نمایشگاه خودرویی اروپا فقط دو برند بی وای دی و ام جی حضور داشت که نشان از اعمال سیاست های جدید خودروسازان اروپایی در قبال محصولات چینی است.

کد خبر: ۲۷۵٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha