۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
الحاق مناطق جدید به محدوده «منطقه آزاد اردبیل» راحت تر از راه اندازی اولیه است
استاندار اردبیل:

الحاق مناطق جدید به محدوده «منطقه آزاد اردبیل» راحت تر از راه اندازی اولیه است

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: الحاق مناطق جدید به محدوده منطقه آزاد تجاری اردبیل راحت تر از عملیات اجرایی این لایحه است.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: راه اندازی منطقه آزاد به دلیل اختلاف نمایندگان و یا سایر مسائل حاشیه ای نیست بلکه دلیل آن انتظاراتی است که در شهرهای مختلف برای راه اندازی منطقه آزاد ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد مردم را در شهرهای مختلف متقاعد کنیم تا این مصوبه مجمع تشخیص مصلحت از یک نقطه مشخص با تأیید شورای عالی مناطق آزاد شروع شده و در سال های آینده الحاق به راحتی انجام شود.

تا پایان سال مقررات مربوط به راه اندازی منطقه آزاد در یک نقطه مشخص ابلاغ می شود

استاندار اردبیل گفت: تا پایان امسال شورای عالی مناطق آزاد چارچوب و مقررات مربوط به راه اندازی منطقه آزاد را در یک نقطه مشخص ابلاغ خواهد کرد تا ما بتوانیم به تدریج در سال های آینده الحاق سایر مناطق استان را به محدوده منطقه آزاد مصوب شاهد باشیم.

عاملی همچنین به برگزاری مطلوب رویداد ۲۰۲۳ اشاره کرد و افزود: این رویداد حرکتی اولیه برای نشان دادن ظرفیت گردشگری استان اردبیل در عرصه جهانی و بین المللی بوده و امیدواریم در پی آن اتفاقات مبارکی را نیز شاهد باشیم.

وی به کسب رتبه اول استان در بازاریابی گردشگری خارجی اشاره کرد و ادامه داد: این حرف به معنای جذب گردشگران خارجی در این استان و جایگاه اول نیست بلکه تلاش مؤثری است که ما در حوزه بازاریابی برای جذب گردشگران خارجی انجام دادیم و این کار در سایه برگزاری رویداد ۲۰۲۳ اتفاق افتاده است.

کنسلی پروازها در ۲ سال اخیر تا ۸۰ درصد کاهش یافته است

عاملی به استانداردسازی فرودگاه اردبیل و انجام پروازهای مستقیم از این فرودگاه اشاره کرد و ادامه داد: کنسلی پروازها در دو سال اخیر تا ۸۰ درصد کاهش یافته و ما پروازهای کم ریسکی را در فرودگاه اردبیل شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار می رود ایرلاین های اختصاصی برای این استان راه اندازی شود و در کنار آن راه اندازی راه آهن در سال آینده و توسعه ۱۸۵ کیلومتری بزرگراه دیگر اتفاق مبارک در جذب گردشگران و مسافران است.

عاملی با بیان اینکه نباید در پیش روی فعالیت های اقتصادی سنگ اندازی و یا سرعت گیرهایی نصب شود، بیان کرد: به اندازه کافی معاندان نظام در مسیر رشد و تعالی اقتصادی این استان مانع ایجاد می کنند و دیگر نیازی نیست ما به دنبال ایجاد مانع در مسیر توسعه سرمایه گذاری ها و تولید باشیم.

در سطح جهان دیگر نیازی به کارت های بازرگانی وجود ندارد

وی با بیان اینکه در سطح جهان دیگر نیازی به کارت های بازرگانی وجود ندارد، اضافه کرد: اهلیت فعالان این عرصه را باید صمت و اتاق بازرگانی در نشست مشترک تعیین کرده و اجازه ندهند تا بیش از این برخی مباحث به اقتصاد تحول آفرین این استان صدمه وارد کند.

عاملی اردبیل را آخرین استان در بهره مندی از پارک علم و فناوری اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته ۶۸ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه استان برای پارک تزریق شد که امسال با حذف این ردیف، امکان پرداخت منابع استانی وجود ندارد.

استاندار اردبیل گفت: امیدواریم با راهکار مناسب ضعف ها و کاستی ها در این حوزه برطرف و در سریعترین زمان مجموعه پنج هکتاری پارک علم و فناوری در شهرک الهیه راه اندازی شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • همت IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      سلام این بهترین پیشنهاد وراه حل است تمامی مناطق به یک منطقه الحاق شود
    • بنده خدا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      آقای عاملی خواهشا دیگه جواز ساخت شهرک الهیه رو صادر کنید الان دوسال از پروانه ساخت گذشته ولی هنوز جواز ساخت صادر نمیکنند