۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
تخصیص تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار یزد| معافیت مالیاتی سکوهای تنظیم بازار
دستاورد ستاد تسهیل یزد با حضور وزیر اقتصاد؛

تخصیص تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار یزد| معافیت مالیاتی سکوهای تنظیم بازار

یزد- وزیر اقتصاد و دارایی با پیشنهاد استاندار یزد برای معافیت سکوهای تنظیم بازار از پرداخت مالیات موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید احسان خاندوزی جمعه شب در پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یزد در استانداری درخواست استاندار مبنی بر معافیت مالیاتی سکوهای تنظیم بازار استان با توجه به نقش آنها در کاهش تورم کالا در استان را به جا دانسته و با آن موافقت کرد.

وی همچنین پیشنهاد استاندار یزد برای تخصیص تسهیلات مسکن نهضت ملی سهم هر بانک بر اساس سهمیه مشخص شده را از سوی این وزارتخانه بلامانع دانست و قول همکاری داد.

وی با تاکید بر اینکه هدف گیری یزد در حوزه اقتصاد صحیح و رویکرد درست است، آمادگی لازم را برای پیشرفت طرح های اقتصادی استان یزد اعلام کرد.

موافقت وزیر اقتصاد با پیشنهادات استاندار یزد

استاندار یزد در پایان جلسه کارگروه تسهیل بعد از دریافت مصوبات مربوط به حل مشکلات واحدهای تولیدی در قالب تسهیلات و تامین مالی دو پیشمهاد را مطرح کرده و قول همراهی دریافت کرد.

مهران فاطمی با اشاره به بالا بودن نرخ تورم یزد در حوزه مسکن و برخی کالاهای غذایی، در اولین مورد به راه اندازی ۱۰۰ سکوی تنظیم بازار در استان و نقش آن‌ها در کاهش تورم کالاهای غذایی در یک ماه اخیر به منفی یک دهم و حتی پایین تر از میانگین کشوری اشاره کرد.

وی خواستار معافیت نالیاتی این سکوها با توجه به روحیه جهادی و تلاش آنها در راستای کاهش تورم کالاهای غذایی استان شد و افزود: تعداد این سکوها در استان به ۲۰۰ سکو افزایش می‌یابد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به ساخت ۶۰ هزار مسکن نهضت ملی در استان و آورده ۳۳ همتی متقاضیان خواستار تسهیل تحقق سهم تسهیلات هر بانک برای تسریع در ساخت این واحدها شد.

وی با بیان اینکه در شورای عالی مسکن برای هر بانک تکلیف مشخص شده است که باید اجرایی شود چرا که نزدیک به 35 درصد سبد خانوار استان سهم مسکن است و با توجه به سیل مهاجران و کمبود مسکن راهی جز این وجود ندارد و پرداخت این تسهیلات برای تامین نیاز مردم لازم است.

وزیر اقتصاداین مطالبه را مشروط به موافقت بانک مرکزی قبول کرد و افزود: این تسهیلات با توجه به اینکه طرف عرضه را افزایش می دهد، تورم زا نیست و بانکها باید طبق فهرست تهیه شده تا پایان دولت، مازاد بر تکالیف و تسهیلات دیگر، تسهیلات مسکن را هم پوشش دهند.

کد خبر: ۲۷۴٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha