۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کمبودی در عرضه شکر ماه رمضان نداریم
دبیر اسبق انجمن تصفیه‌کنندگان شکر:

کمبودی در عرضه شکر ماه رمضان نداریم

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: با توجه به تخلیه ۲ تا ۳ محموله شکر در بندر و استمرار واردات، کمبودی در عرضه شکر ماه رمضان نداریم.

به گزارش بازار، غلامحسین بهمنی گفت: هم اکنون عرضه چغندر تولید داخل به اتمام رسیده و تنها شکر نیشکری در بازار موجود است، از این رو کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

او قیمت هرکیلو شکر در سامانه بازارگاه را ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰۰ هزار تن شکر وارد شده است.

بهمنی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که مصرف شکر در ماه رمضان به ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار تن برسد که با استمرار واردات، نوسانی در بازار شکر در این ایام نخواهیم داشت.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر افزود: هم اکنون ۲ تا ۳ محموله کشتی شکر در بنادر در حال تخلیه است که با استمرار روند واردات، نگرانی برای تامین شکر ماه رمضان نداریم.

او با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر مورد نیاز داخل است، گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال همزمان با پیک مصرف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر مصرف می‌شود.

به گفته بهمنی، طبق آمار سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن شکر تولید شد که براین اساس یک میلیون تن کسری نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود.

این فعال صنفی گفت: همه ساله بخشی از نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود؛ هرچند بنابر سیاست وزارت جهاد خودکفایی ۵ محصول اساسی از جمله چغندر قند دنبال می‌شود.

کد خبر: ۲۷۴٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha