۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
درخواست افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکان برای سال آتی
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خبر داد

درخواست افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکان برای سال آتی

رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: طی ۱۲ سال گذشته افزایش حقوق جامعه پزشکی یک سوم کارگران بود.

به گزارش بازار، محمد رییس زاده روز چهارشنبه با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران، اظهارداشت: افزایش۴۶ درصدی تعرفه پزشکان که مصوب شورای عالی بیمه سلامت بود به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد و وزیر بهداشت و این سازمان، پیگیری ها را انجام داده و نامه‌نگاری با رییس‌جمهور و معاون اول، انجام شد مبنی بر اینکه این موضوع قبل از سال ابلاغ شود.

وی افزود: درخواست این است که مصوبه شورای عالی بیمه سلامت که کف خواسته جامعه پزشکی است مانند سال قبل تغییر نکند.

رئیس زاده با بیان اینکه هم معاون اول و هم سازمان برنامه وبودجه نگاه مثبتی به این موضوع دارند، گفت: منتظریم که نامه از سازمان برنامه و بودجه به هیات دولت برود تا اگر در هیات دولت مطرح شد، مصوبه شورای عالی بیمه سلامت که نماینده برنامه و بودجه، بیمه ها، وزارت بهداشت، مجلس و نظامپزشکی در آن عضو هستند، تصویب شود.

به گفته وی، همه خریداران خدمت در شورای عالی بیمه سلامت عضو هستند و ۴۶ درصد افزایش را مصوب کردند، انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه و هیأت دولت هم همین را تصویب کنند.

طی ۱۲ سال گذشته افزایش حقوق جامعه پزشکی یک سوم کارگران بود
رییس زاده ادامه داد: افزایش دستمزد جامعه پزشکی نسبت به کارگران و کارمندان یک‌سوم است و تنها یک سوم ۴۶ درصد، حق الزحمه جامعه پزشکی است و مابقی هزینه های فنی شامل تورم، سرباری و دارو و استهلاک است.

به گفته وی، ۴۶ درصد به معنای افزایش ۴۶ درصدی حقوق جامعه پزشکی نیست، در طی ۱۲ سال گذشته افزایش حقوق جامعه پزشکی یک سوم کارگری بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور توضیح داد: اگر ۲۴ درصد میانگین رشد حقوق کارگری بوده در سال، جامعه پزشکی نزدیک به ۹/۵ درصد بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر عدد ۴۶ درصد تصویب نشود، چه اتفاقی می‌افتد، گفت: در اینصورت حتما وضعیت جامعه پزشکی بدتر می شود و مردم ما باید این را بدانند اگر بیمه ها افزایش بیشتری از تعرفه ها را قبول کنند، حتما فشار کمتری به مردم می آید

وی افزود: ما می گوییم بیمه ها عددشان را به قیمت واقعی نزدیک کنند، که به مردم و جامعه پزشکی که جزو مردم هستند، فشار نیاید.

رییس زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دریافت زیرمیزی در پزشکان وجود دارد یا خیر و نحوه مالیات پزشکان چگونه است، گفت: پزشکان بیشترین میانگین پرداخت مالیات در سال قبل را داشته اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، تاکید کرد: پزشکان منظم‌ترین و خوش حساب ترین‌ مودیان سازمان مالیاتی کشور هستند؛ پزشکان قابل رصدترین هستند و قطعا میزان پرداخت جامعه پزشکان در دوسال اخیر بیشتر شده است.

رییس زاده افزود: اکنون با توجه به درگاه صدور مجوزها پزشکان باید پرونده مالیاتی داشته باشند و باید گفت فرار مالیاتی در جامعه پزشکان نسبت به سایر اقشار کمتر است.

کد خبر: ۲۷۴٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha