۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
توسعه گردشگری صیادی/۲۰ میلیون بچه ماهی رهاسازی می شود
معاون سازمان شیلات ایران خبر داد

توسعه گردشگری صیادی/۲۰ میلیون بچه ماهی رهاسازی می شود

بهشهر- معاون سازمان شیلات ایران، توسعه گردشگری صیادی و احیای ذخایر دریایی را از برنامه های راهبردی شیلات بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، پرویز محبی عصر چهارشنبه در آیین آغاز بچه ماهیان در رودخانه های استان در بندر امیرآباد با اشاره به نقش موثر استان در تامین آبزیان در کشور از این استان به عنوان مهد صید و صیادی در شمال کشور یاد کرد و گفت: در استان بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در امر صیادی اشتغال دارند.

وی با اظهار اینکه ۷۰ درصد صیادی شمال مختص مازندران است، اقتصادی کردن فعالیت های صیادی را از برنامه های شیلات ذکر کرد و گفت: توسعه گردشگری صیادی و احیای ذخایر دریایی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه صیادی و تکثیر ماهیان در استان مازندران رونق گرفته است خواستار تامین و افزایش اعتبارات ملی حوزه شیلات استان شد.

رهاسازی بچه ماهی در رودخانه ها
حسن اسحاقی سرپرست شیلات مازندران با اشاره به ساخت دو استخر بچه ماهی در بندر صیادی امیرآباد، سطح این استخرها را هفت هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: در این استخرها چهار میلیون بچه ماهی با رهاسازی دو هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی مولد نر و ماده رهاسازی می شود.

وی از رهاسازی ۱۰۵ میلیون بچه ماهی با همکاری اتحادیه ها و شرکت های شیلاتی خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۹۰ میلیون بچه ماهی در مرکز بازسازی شهید رجایی و مابقی در استخرها تولید می شود.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد رهاسازی در غرب، ۳۰ درصد در مرکز و بقیه در شرق استان انجام می شود و هدف اصلی این کار بازسازی ذخایر آبزیان است.

به گزارش بازار تا آخر خردادماه ۲۰ میلیون بچه ماهی در مازندران رهاسازی می شود.

کد خبر: ۲۷٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha