۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
تسویه ۲۰۱ همت اوراق بدهی دولتی از ابتدای امسال تاکنون

تسویه ۲۰۱ همت اوراق بدهی دولتی از ابتدای امسال تاکنون

آمارهای خزانه داری کل کشور نشان می‌دهد دولت از ابتدای امسال تا ۲۵ بهمن، حدود ۲۰۱ هزار میلیارد تومان بابت اوراق بدهی منتشر شده در سال‌های قبل پرداخت کرده است.

به گزارش بازار، خزانه‌داری کل کشور گزارشی از آمار فروش و تسویه اوراق مالی اسلامی از ابتدای امسال تا 25 بهمن را منتشر کرد؛ طبق این گزارش، از مجموع ۱۷۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان (همت) اوراق منتشر شده در این مدت، ۱۱۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان مربوط به اوراق مرابحه عام (اوراق نقدی) و ۵۷ همت مربوط به اسناد خزانه اسلامی (اوراق غیرنقدی) بوده است.

آمارهای خزانه‌داری همچنین نشان می‌دهد هزینه دولت بابت تسویه اوراق بدهی، به مراتب بیش از درآمد دولت از محل انتشار اوراق بوده است. طبق این آمارها، در حالی که دولت تنها حدود ۱۱۵ همت از محل انتشار اوراق، آورده نقدی بدست آورده، بیش از ۲۰۰ همت برای تسویه اوراق بدهی منتشر شده در سال‌های قبل هزینه کرده است.

به بیان دیگر دولت دو برابر عایدی از محل انتشار اوراق، برای تسویه اوراق سال‌های قبل هزینه کرده و خالص بهره‌مندی دولت از اوراق مالی اسلامی حدود ۸۵ همت منفی بوده است. جدول زیر جزئیات دخل و خرج دولت از محل اوراق مالی را از ابتدای امسال تا کنون نشان می‌دهد.

تسویه ۲۰۱ همت اوراق بدهی دولتی از ابتدای امسال تاکنون

کد خبر: ۲۷۳٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha