۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
لزوم کوتاه کردن دست دانه درشت‌ها از معادن استان همدان
استاندار همدان تاکید کرد

لزوم کوتاه کردن دست دانه درشت‌ها از معادن استان همدان

همدان - استاندار همدان بر لزوم کوتاه کردن دست دانه درشت‌ها از معادن استان همدان تاکید کرد و گفت: معادن باید در اختیار کارآفرینی و اشتغال استان همدان باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر چهارشنبه در شورای معادن استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، گفت: معادن غیرفعال استان همدان باید هرچه سریع‌تر شناسایی و تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه معادن غیرفعال در اختیار برخی دانه درشت‌ها است که باید به مردم برگردانده شود، گفت: برخی دانه درشت‌ها به شیوه‌های مختلف معادن استان همدان را به‌عنوان سرمایه ماندگار و بدون بهره‌دهی و غیرفعال در اختیار دارند که باید آن‌ها به مردم واگذار شود.

شاهرخی احیای معادن استان همدان را به‌عنوان مرکز ثقل تولید، اشتغال، کارآفرآینی و ارزش افزوده مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه این معادن باید فعال شوند، گفت: در شرایط کنونی وجود معادن یک سرمایه محسوب می‌شود و هیچ معنی ندارد که غیرفعال باشند.

استاندار همدان گفت: تمام معادنی که به هر دلیل غیر فعال هستند باید هر چه‌ سریع تر تعیین تکلیف شده و در صورت تشخیص شورای معادن سلب امتیاز شود.

وی گفت: باید معادن به‌عنوان ظرفیت خدادادی در اختیار سرمایه گذاران واقعی که به اشتغال، اقتصاد و تولید ثروت در استان همدان کمک می‌کنند قرار داده شود.

وی با تاکید بر اینکه از بخش‌های مهم در سند راهبردی توسعه استان همدان بخش معدن است،  گفت:  اکتشاف و بهره برداری از معادن باید با مطالعه و برنامه‌ریزی در اولویت قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha