۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
انجمن جهانی فولاد: تا سال ۲۰۲۵  ایران به رتبه هفتم در بین تولید کنندگان صعود می کند
بازار گزارش می دهد؛

انجمن جهانی فولاد: تا سال ۲۰۲۵ ایران به رتبه هفتم در بین تولید کنندگان صعود می کند

در حالی که در ۲۰۲۳ تولید فولاد خام ایران ۳۱ میلیون تن بوده، انجمن جهانی فولاد می گوید: پیش ‌بینی‌ های خوش‌ بینانه‌ای برای صنعت فولاد ایران وجود دارد و انتظار می ‌رود تا ۲۰۲۵ به رتبه هفتم تولید برسد.

بازار؛ گروه صنعت: طبق جدیدترین گزارشی که سایت استیل رادار منتشر کرده، صنعت فولاد در ایران رشد بالایی را تجربه کرده است.

آمار تولید فولاد ایران در ده ماهه سال

در این گزارش آمده است: تولیدکنندگان فولاد ایران بیش از ۱۸ میلیون و ۲۵۵ هزار تن محصولات فولادی تولید کردند و در تولید گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی نیز رشد چشمگیری داشته اند. همچنین طبق این گزارش، انجمن فولاد سازان ایران جدیدترین آمار خود را منتشر کرد که نشان می ‌دهد تولید فولاد خام ایران از فروردین ۱۳۹۲ تا دی ماه ۱۳۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است. تولید با ۵.۲ درصد افزایش به ۲۷.۰۹۵ میلیون تن رسید که نسبت به ۲۵.۷۵۵ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. علاوه بر این، تولیدکنندگان فولاد ایران در این بازه زمانی بیش از ۱۸ میلیون و ۲۵۵ هزار تن محصول فولادی تولید کردند.

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران: تولید گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی به ترتیب با افزایش ۷.۷ درصدی و ۹.۱ درصدی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است

طبق این گزارش، همچنین تولید گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی به ترتیب با افزایش ۷.۷ درصدی و ۹.۱ درصدی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است. تولید گندله سنگ آهن به ۴۸.۸۵۳ میلیون تن افزایش یافت، در حالی که تولید آهن اسفنجی به ۳۰.۰۲۴ میلیون تن رسید. این ارقام نشان دهنده رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل است.

در محصولات نیمه تمام نیز، صنعت فولاد ایران شاهد نقاط عطف تولید قابل توجهی بود. به طور خاص، ۱۶.۹۷۴ میلیون تن بیلت و بلوم تولید شد که نسبت به سال قبل ۸.۲ درصد افزایش را نشان می دهد. به طور همزمان، تولید اسلب به ۱۰.۱۲۱ میلیون تن رسید که نشان دهنده رشد متوسط ‌و در عین حال قابل توجه ۱ درصدی است.

علاوه بر این بر اساس آنچه در این گزارش به نقل از انجمن تولید کنندگان فولاد ایران ذکر شده، تولید مقاطع مسطح به ۷.۵۸۶ میلیون تن رسید. در میان مقاطع مسطح، ورق های نورد گرم اکثریت را تشکیل می دادند که در مجموع ۷.۲۴۳ میلیون تن بود، اگرچه کاهش جزئی ۱.۴٪ را تجربه کرد. به همین ترتیب، تولید ورق سرد با کاهش ۲.۸ درصدی به ۱.۹۷۶ میلیون تن رسید. در مقابل، تولید فولاد مسطح پوشش داده شده شاهد رشد قابل توجهی بود که با افزایش ۱۲ درصدی به ۱.۴۲۹ میلیون تن رسید.

انجمن جهانی فولاد: در سال ۲۰۲۳ ایران ۳۱.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۵۸.۴ درصد از کل تولید فولاد غرب آسیا در آن سال را شامل می شود

نکته قابل تامل اینکه در یک زمینه گسترده تر، انجمن جهانی فولاد (WSA) گزارش داد که در سال ۲۰۲۳ ایران ۳۱.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۵۸.۴ درصد از کل تولید فولاد غرب آسیا در آن سال را شامل می شود. شایان ذکر است که این رقم نسبت به سال قبل ۱.۸ درصد افزایش داشته است. مجموع تولید فولاد خام غرب آسیا در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد متوسط ‌۱.۳ درصدی را تجربه کرد.

انجمن جهانی فولاد همچنین عنوان کرده است: علی رغم چالش هایی مانند تحریم ها و همه گیری کووید-۱۹، صنعت فولاد ایران رشد مستمری را نشان داده است. تولیدکنندگان ایرانی با استفاده از اهرم تولید داخلی قطعات و تجهیزات زنجیره ای فولادی، بر موانع تحریم ها غلبه کرده اند که نشان دهنده مقاومت و پیشرفت کشور است.

پیش بینی کسب رتبه هفتم تولید جهانی توسط فولاد سازان ایران تا ۲۰۲۵

انجمن جهانی فولاد همچنین در این گزارش مدعی شده، با نگاهی به آینده، پیش ‌بینی‌ های خوش‌ بینانه‌ای برای صنعت فولاد ایران وجود دارد و انتظار می ‌رود تا سال ۲۰۲۵ به رتبه هفتم در میان تولیدکنندگان برتر فولاد جهان صعود کند. این مسیر نشان ‌دهنده جاه‌ طلبی و پتانسیل ایران در بازار جهانی فولاد است.

کد خبر: ۲۷۳٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha