۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
معرفی موتور و خودرو برقی در سیزدهمین همایش موتورهای درونسوز و نفت| تارا هوشمند شد
بازار از ایران خودرو گزارش می دهد:

معرفی موتور و خودرو برقی در سیزدهمین همایش موتورهای درونسوز و نفت| تارا هوشمند شد

سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت عصر امروز با دستاوردهای مانند معرفی موتور سه سیلندر، تارا هوشمند، خودرو برقی و دنا هیبریدی در شرکت ساپکو به کار خود پایان می دهد.

امید محمدی؛ بازار: سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت عصر امروز به پایان می رسد، در این همایش یک موتور سه سیلندر، خودرو برقی و تارا هوشمند معرفی شد. این دوره از همایش و نمایشگاه موتورهای درون سوز و نفت نشان می دهد که حرکت به سمت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در کنار برقی سازی آغاز شده است. هرچند وزارت صمت طی سالیان اخیر اقدام به تعریف سبد سوختی نکرده است، اما با شتاب های بدون زیرساخت عباس علی آبادی وزیر صمت، باید سبد سوختی برای تولیدات خودروسازان تعریف شود.

معرفی موتور و خودرو برقی در سیزدهمین همایش موتورهای درونسوز و نفت| تارا هوشمند شد

موتور سه سیلندر شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو یا همان ایپکو با حجم ۱.۳ لیتر می تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند

موتور سه سیلندر ایران خودرو روی ریرا نصب می شود

روز گذشته همزمان با آغاز به کار همایش موتورهای درونسوز و نفت با حضور وزیر صمت، مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا، معاونین وزیر نفت و اصحاب رسانه از موتور سه سیلندر شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو یا همان ایپکو رونمایی شد. این موتور با حجم ۱.۳ لیتر می تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند؛ چرا که در این خودرو از فناوری پاشش سوخت مستقیم یا همان جی دی آی استفاده شده است. کاهش وزن و قطعات این موتور امکان افت استهلاک را فراهم کرده، بنابراین می توان انتظار عرضه یک پیشرانه و موتور کم دردسر با این محصول را داشت.

پیشتر عیلمردان عظیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح خط تولید ری‌را اعلام کرد؛ «از یک پیشرانه سه سیلندر برای عرضه ری‌را به بازار استفاده خواهد شد. این موضوع می تواند سبب تمایز ری‌را نسبت به سایر رقبای خود در بازار شود.» چرا که مصرف سوخت این خودرو با در نظر داشتن ابعاد و اندازه آن کمتر از ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

معرفی موتور و خودرو برقی در سیزدهمین همایش موتورهای درونسوز و نفت| تارا هوشمند شد

دنا هیبریدی به یک موتور ۱ لیتری با ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است

خودروهای جدید ایران خودرو

شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت سه محصول جدید خود را به نمایش گذاشته بود. سورن گازسوز نخستین خودرویی بود که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد، این خودرو با موتور پایه گازسوز می تواند ۱۵۸ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور با سوخت گاز تولید کند، زمان مصرف سوخت بنزین در این خودرو ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می شود. متاسفانه وزرای صمت طی پنج سال گذشته کمترین توجه را به تولید خودروهای گازسوز داشتند، این مورد می تواند سبب تعطیلی قطعه سازان خودروهای گازسوز شود.

دنا هیبریدی دومین محصول شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو بود که در این همایش مورد توجه قرار گرفته بود، این محصول به یک موتور ۱ لیتری با ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. دنا هیبریدی مصرف سوخت ۳.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد، نکته قابل توجه اینجاست که دنا هیبریدی در سال ۱۳۹۷ در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو برای نخستین بار معرفی شد. اما به دلیل عدم حمایت وزارت صمت از این طرح تا کنون به خط تولید راه نیافته است، باتوجه به برنامه برقی سازی عباس علی آبادی شاید زمان تولید انبوه این خودرو با حمایت ویژه دولت فرا رسیده است.

معرفی موتور و خودرو برقی در سیزدهمین همایش موتورهای درونسوز و نفت| تارا هوشمند شد

آخرین محصول شرکت ایپکو در این همایش یک خودرو کانسپت تمام برقی جهت استفاده در شهر بود، این خودرو به یک باتری ۱۲ کیلووات ساعتی مجهز است که می تواند ۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند، این خودرو تمام برقی روی بدنه محصول ام وی ام ۳۱۵ نیو ساخته شده است و صرفا کانسپتی جهت بررسی عملکرد موتورهای الکتریکی این خودرو است. بنابراین نباید توقع تولید این محصول را داشت، چرا که خودروهای مفهومی صرفا جهت بررسی عملکرد فنی یا حتی ارزیابی کیفی ساخته می شوند.

معرفی موتور و خودرو برقی در سیزدهمین همایش موتورهای درونسوز و نفت| تارا هوشمند شد

تارا هوشمند با فناوری های مانند هشدار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، دستیار کمکی پارک و غیره به سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت آمده بود

تارا هوشمند شد

در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت گروه صنعتی ایران خودرو یک دستگاه خودرو تارا هوشمند را به نمایش گذاشته بود که نشان از توجه آبی پوشان جاده مخصوص به توسعه فناوری ها داشت. تارا مذکور در تیپ وی ۴ اتوماتیک به فناوری های مانند: هشدار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، دستیار کمکی پارک و غیره مجهز بود. در ادبیات صنعت خودرو جهان این فناوری ها را به نام کمکی راننده معرفی می کنند، فناوری های نامبرده در شرکت آپکو روی این محصول نصب شده که در صورت تولید انبوه آن می توان انتظار افزایش سهم فروش تارا را داشت، خودروسازان به دلیل قیمت گذاری دستوری ناشی از سیاست های اشتباه وزارت صمت نمی توانند پروژه های جدید یا فناوری های روز را تولید انبوه و روی محصولات خود نصب کنند. گزارش کامل این همایش و خودروهای آن را می توانید در بازار تی وی به زودی دنبال کنید.

کد خبر: ۲۷۳٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha