۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
۷۷۱ خانه خالی در اردبیل برای اعمال مالیات شناسایی شد| مالیات صفر ۶۵ درصد شاغلان
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

۷۷۱ خانه خالی در اردبیل برای اعمال مالیات شناسایی شد| مالیات صفر ۶۵ درصد شاغلان

اردبیل- مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: ۷۷۱ باب خانه خالی در شهر اردبیل شناسایی شده و پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برگه مالیات بر این خانه ها صادر شده است.

داریوش سرخانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کنار خانه های خالی شناسایی شده، در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و اخذ مالیات از ثروتمندان در بخش خودروهای لوکس نیز ۶۹۸ مؤدی در سال ۱۴۰۰ شناسایی شده و چهار میلیارد تومان مالیات بر آنها وضع شده است.

وی تصریح کرد: سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این رقم وصول شده و در سال گذشته نیز ۹۸۰ خودروی گران قیمت شناسایی و سه میلیارد تومان مالیات بر آنها اعمال شده است.

۶۵ درصد جامعه آماری استان در حوزه مشاغل با مالیات صفر روبه رو هستند

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: امسال نیز چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مالیات خودروهای سنگین بوده که تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن وصول شده است.

سرخانی مقدم با بیان اینکه ۶۵ درصد جامعه آماری استان در حوزه مشاغل با مالیات صفر روبه رو هستند، افزود: ۸۹ هزار برگ قطعی در حوزه مشاغل سال گذشته صادر شده که از این تعداد ۳۲ هزار و ۳۹۰ برگه مثبت مالیات و ۵۶ هزار برگه مالیات صفر بوده است.

وی به اجرای عدالت در مالیات ستانی اشاره کرد و ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا از ثروتمندان مالیات ستانی انجام و فقرا، نیازمندان و گروه های کم درآمد جامعه از پرداخت مالیات معاف باشند.

بدهکاران مالیاتی تا ۵۰۰ میلیون تومان می توانند از بخشودگی جرایم بهره مند شوند

سرخانی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا آخر بهمن ماه بدهکاران مالیاتی تا ۵۰۰ میلیون تومان تسویه بدهی خود می توانند از بخشودگی جرایم بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: افراد حقوقی دارای بدهی مالیاتی تا سقف دو میلیارد تومان مورد بخشودگی جرایم مالیاتی قرار می گیرند.

سرخانی مقدم بیان کرد: معافیت معیشتی نیز از ۷۷ میلیون تومان در سال جاری به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش یافته تا با رشد سه برابری این رقم شرایط مناسبی را در دریافت مالیات معیشتی شاهد باشیم.

وصولی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مالیات در ۱۰ ماهه امسال

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل به بخشودگی صد درصد جرایم ارزش افزوده مؤدیان مالیاتی قطعی شده در سال های ۸۷ تا ۱۴۰۰ اشاره کرد و یادآور شد: اظهارنامه ارزش افزوده این اشخاص مورد مطالبه قرار می گیرد تا در صورت قطعی بودن مالیات از این معافیت استفاده کنند.

سرخانی مقدم تصریح کرد: در راستای تکریم مؤدیان و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی آموزش صنوف طلافروشان انجام شده تا آگاهی صاحبان این صنف را با قانون پایانه های فروشگاهی شاهد باشیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: پیش بینی وصول درآمد مالیاتی استان در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وصول درآمد شده است.

شناسایی ۴۲ مؤدی با فرار مالیاتی در استان اردبیل

وی افزود: امور مالیاتی تا پایان امسال تمام تعهدات و صد درصد رقم مالیاتی پیش بینی شده را در سطح ملی و استان تحقق می دهد و استان اردبیل از نظر درآمد مالیاتی در بین ۴۱ اداره کل مالیاتی در جایگاه ۳۱ قرار گرفته است.

سرخانی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش وصول مالیات در ۱۰ ماهه امسال مربوط به شرکت اشخاص حقوقی بوده که ۶۳۰ میلیارد تومان وصولی در این حوزه انجام شده که نسبت به سال قبل ۳۰۰ میلیارد تومان، رقم ۲ برابری را شامل می شود.

وی از شناسایی ۴۲ مؤدی با فرار مالیاتی در استان خبر داد و اضافه کرد: ۵۲۰ میلیارد تومان گردش مالی این افراد بوده که با قطعی شدن مدارک و مستندات تلاش بر این است تا مالیات معوق آنها دریافت شود.

اجرای قانون پایانه های فروشگاهی در اردبیل

سرخانی مقدم بیان کرد: تنها در یک مورد ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بر یکی از این مؤدیان اعمال شده تا به تناسب محاسبه تراکنش مالیات مورد نظر دریافت شود.

وی به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: در کنار اشخاص حقوقی، چهار گروه از اشخاص حقیقی نیز موظف به صدور صورت حساب الکترونیکی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل این چهار گروه را اشخاص حقیقی با فروش ۱۸ میلیارد تومان و ارائه خدمات مورد نظر، طلافروشان، پزشکان و فروشندگان مواد اولیه معدنی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۹۰ مؤدی در قالب اشخاص حقیقی نسبت به ارسال صورت حساب اقدام کردند که ۱۷۴ هزار صورت حساب الکترونیکی در این زمینه صادر شده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha