۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
قیمت گذاری دستوری خودرو را حذف می کنیم؛ خط تولید ری‌را امروز افتتاح شد
وزیر صمت در پاسخ به بازار؛

قیمت گذاری دستوری خودرو را حذف می کنیم؛ خط تولید ری‌را امروز افتتاح شد

وزیر صمت در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار بازار مبنی براینکه خودروسازان در انتظار مصوبه فروش خودروهای برقی هستند، گفت: در تلاش برای حذف قیمت گذاری دستوری و اعلام مصوبه براین اساس هستیم.

امید محمدی؛ بازار: صبح امروز در گروه صنعتی ایران خودرو آیین افتتاح خط تولید خودروی «ری‌را» با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت، منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت، مهرداد خسروی مدیر کل دفتر خودرویی وزارت صمت، بابک احمدی رئیس هیات عامل ایدرو، عزت الله اکبری تالار پشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی آقا میرسلیم نماینده مجلس شورای اسلامی، محمد علی تیموری مدیر عامل سایپا، علیمردان عظیمی مدیر عامل ایران خودرو، اعضای هیات مدیره ایران خودرو و اصحاب رسانه برگزار شد.

قیمت گذاری دستوری خودرو را حذف می کنیم؛ خط تولید ری‌را امروز افتتاح شد

رادمنش: ری‌را با ۶۹ درصد ساخت داخل وارد مدار تولید شده که برای اجرای آن ۴ هزار میلیارد تومان هزینه صرف شده است

ری‌را با عمق ساخت داخل ۶۹ درصدی

مهدی رادمنش معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان سخنران اول در خصوص محصول «ری‌را» گفت: پروژه کا ۱۲۵ یا همان ری‌را روی پلتفرم آی کا پی ۲ طراحی و تولید شده است، این محصول می تواند استاندارد ۸۵ گانه را پاس و امکان عرضه به بازارهای اروپایی مشروط بر رعایت استانداردهای الزامی آن ها را دارد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به بحث ساخت داخل ۶۹ درصدی ری‌را بیان کرد: این پروژه با ۶۹ درصد ساخت داخل وارد مدار تولید شده که برای اجرای آن ۴ هزار میلیارد تومان هزینه صرف شده است. در حال حاضر فازهای صنعتی خطوط رنگ؛ پرس و مونتاژ نهایی و ری‌را با بالاترین سطح کیفیت تا اردیبهشت ماه سال آینده راهی بازار می شود.

وی افزود: ۸۰ درصد تست های مربوط به اخذ تاییدیه های لازم برای تولید انبوه این محصول تا پایان فروردین ماه کسب می شود، در حال حاضر از ری‌را ۶۵ دستگاه خودرو تولید شده است. تاکنون در فاز آفلاین ۶۵ دستگاه ری‌را تولید داشتیم، سرعت تولید خط ری‌را ۲۰ دستگاه در هر ساعت است که سالانه ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو عرضه خواهد شد.

رادمنش با اشاره به قوای فنی این خودرو و برنامه برقی سازی وزارت صمت برای توسعه خودروهای الکتریکی اظهار داشت: در حال حاضر برای این کراس اوور ملی از پیشرانه ای اف ۷ توربوشارژر با توان ۱۶۰ اسب بهار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. قدرت تولیدی در این موتور به کمک یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوو منتقل می شود. باتوجه به اینکه تاپایان سال موتور سه سیلندر ایران خودرو به بهره برداری می رسد، از این پیشرانه در ری‌را نیز استفاده خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که ری‌را فناوری های جدید ایمنی و رفاهی را دارد، توضیح داد: این خودرو چهار ایربگ دارد که در آینده ۶ ایربگ آن نیز عرضه خواهد شد، خودروی ری‌را در دو تیپ بنزینی و برقی راهی بازار کشور خواهد شد؛ چرا که پلتفرم این محصول امکان برقی ساز نیز دارد. ری‌را برقی با یک بار شارژ می تواند ۴۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. در این خودرو فقط ۳۰ قطعه وارداتی وجود دارد که به کمک رنجیره تامین بزودی داخلی سازی خواهد شد.

قیمت گذاری دستوری خودرو را حذف می کنیم؛ خط تولید ری‌را امروز افتتاح شد

عظیمی: ری‌را نخستین خودرو برقی کشور خواهد بود که صفر تا صد آن در داخل کشور با بالاترین عمق ساخت داخل طراحی و تولید شده است

ری‌را نخستین خودرو برقی داخلی

علیمردان عظیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان سخنران دوم این مراسم در مورد طراحی و تولید ری‌را گفت: مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو با تکیه به دانش فنی و پتانسیل نیرو انسانی علیرغم حجمه های ناجوانمردانه علیه خودروسازی سعی در ساخت خودرو کراس اوور ملی بنزینی و برقی داشته است. ری‌را نخستین خودرو برقی کشور خواهد بود که صفر تا صد آن در داخل کشور با بالاترین عمق ساخت داخل طراحی و تولید شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه وزیر صمت به عنوان سکان دار برقی سازی در کشور تحت فشار است، بیان کرد: راهی جز برقی سازی خودروها در کشور وجود ندارد، اگر وضعیت تولید خودروسازان به این شکل ادامه داشته باشد ظرف مدت پنج سال آینده باید دولت ۱۱ میلیارد دلار صرف واردات بنزین کند. بنابراین پلتفرم خودروی ری‌را قابلیت تغییر به محصول تمام برقی را نیز دارد، این محصول مورد تایید تمام مسئولان قرار گرفته است و نسبت به خودروهای چینی از نظر فنی یا ایمنی کم ندارد.

وی افزود: روزی در ایران خودرو محصول پیکان با واردات سی کی دی قطعات تولید می شد، اما امروز ایران خودرو تارا و ری‌را که نشان تحقق شعار ما می توان است را راهی بازار می کند، ری‌را تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ راهی بازار کشور خواهد شد.

عظیمی با اشاره به برنامه برقی سازی خودروها در وزارت صمت و محصولات آینده واحد تولیدی متبوعش، اظهار داشت: با توانی که در ایران خودرو اکنون برای تولید خودروهای برقی ایجاد شده است، می توان نیازهای تولید خودروهای برقی در کشور را رفع کرد، بنابراین خواستار حمایت هستیم. منظور از حمایت، حمایت رانتی نیست بلکه برای قیمت گذاری محصولات تیم ارزش یابی مشخص شود که زمان آنالیز قیمت تمام شده خودروها نرخی را تعیین که منجربه زیان خودروسازان نشود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه سایر صنایع محصولات شان از کارخانه تا بازار ۱۱ درصد اختلاف قیمت دارد، توضیح داد: در صنعت خودرو به ویژه گروه صنعتی ایران خودرو، خودروهای تولیدی از کارخانه تا بازار ۷۰ درصد اختلاف قیمت دارد. تلاش برای بهبود این وضع را دنبال می کنم اما حل این اختلاف قیمت نیازمند حمایت وزارت صمت است، خودروسازان خواستار افزایش قیمت نیستند بلکه خواهان قیمت گذاری برای خروج از زیان هستند.

وی افزود: گفته می شود که خودروسازان توان تامین نیاز داخل را ندارند، این در حالی است که ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری فروختیم که قرار بود قبل از تحویل ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت داشته باشند، اما شب گذشته طی نامه ای خواستار تحویل چک برای موعد پرداخت شش ماه آینده شدند. از سوی بخشی از مبلغ محصولات را به صورت ملک دریافت و اقدام به فروش مال غیر کردیم تا نقدینگی تامین شود، با این اوصاف بازهم می گویند خودروسازان داخلی توان تامین نیاز بازار کشور را ندارند.

قیمت گذاری دستوری خودرو را حذف می کنیم؛ خط تولید ری‌را امروز افتتاح شد

علی آبادی: در تلاش برای حذف قیمت گذاری و اعلام مصوبه براین اساس هستیم، بنابراین خودروسازان باید بزودی منتظر مصوبه فروش محصولات برقی باشند

خودروهای خودران برنامه بعدی وزیر صمت؟

عباس علی آبادی وزیر صمت به عنوان سخنران پایانی آیین افتتاح خط تولید خودروی ری‌را در خصوص تحول صنعت خودرو در دنیا اظهار داشت: خودروهای برقی محور اصلی تحول بازار خودرو دنیا هستند، در صنعت خودرو اولین و مهم ترین پارامتر برای ایجاد تحول افزایش رضایت ذینفعان است. مهم ترین ذینفع این صنعت نیز مشتری است، بنابراین خودروسازان باید مشتریان را همواره راضی نگهدارند.

وزیر صمت در خصوص انتظار از ایران خودرو برای ارتقا و هوشمندی در این مراسم اظهار داشت: ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز باید برنامه افزایش ایمنی، ساخت خودروهای خودران، خودروهای متصل و هوشمند را در دستور کار قرار دهد. از سوی این خودروساز باید محصول برقی تولید که قیمت گذاری آن اصولی باشد، یکی از راه های ایجاد حمل و نقل اقتصادی استفاده از خودروهای برقی است.

عباس علی آبادی در پرسش به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه شرکت های خودروساز در انتظار اعلام مصوبه فروش خودروهای برقی توسط وزارت صمت هستند، بیان کرد: در تلاش برای حذف قیمت گذاری و اعلام مصوبه براین اساس هستیم، بنابراین خودروسازان باید بزودی منتظر مصوبه فروش محصولات برقی باشند.

قیمت گذاری دستوری خودرو را حذف می کنیم؛ خط تولید ری‌را امروز افتتاح شد

افتتاح خط بدنه ری‌را

در پایان ا آیین افتتاح خط تولید خودروی ری‌را عباس علی آبادی وزیر صمت به همراه هیات همراه و سایر حاضرین نامبرده خط بدنه «ری‌را» را افتتاح کردند، پس از افتتاح وزیر صمت به بررسی یک دستگاه خودرو ری‌را موجود در خط تولید پرداخت. در محل افتتاح خط ری‌را چند دستگاه خودرو برقی نیز به نمایش درآمده بود که محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو هستند.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha