۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
توافقنامه تجارت آزاد با ایران، گام بلندی بود
معاون وزیر خارجه روسیه:

توافقنامه تجارت آزاد با ایران، گام بلندی بود

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اوراسیا با ایران گام بلندی است که فرصت‌های بزرگی را برای طرفین در زمینه ارتقای حجم تجارت متقابل و تقویت همکاری‌ها ایجاد می‌کند.

به گزارش بازار، الکساندر پانکین با اشاره به تحولات سال ۲۰۲۳ میلادی افزود: در بررسی تحولات این سال، غیرممکن است که به اهمیت توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اوراسیا جمهوری اسلامی ایران که در دسامبر سال گذشته میلادی در سن پترزبورگ امضا شد، توجه نکنیم.

وی اظهار داشت: این توافقنامه فرصت های بزرگی را برای کشورهای ما برای افزایش حجم تجارت متقابل و تقویت همکاری فراهم می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: این توافقنامه شرایط جدید و مطلوب‌تری برای ورود اتحادیه اقتصادی اوراسیا به بازار ایران فراهم می‌کند و در مقابل، ‌ کالاهای ایرانی از جمله مواد غذایی در دسترس مردم این اتحادیه قرار می‌گیرد.

پیش از این، نخست‌وزیر روسیه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ تاکید کرد که کشورهای اوراسیا باید در اسرع وقت رویه‌های لازم برای لازم‌الاجرا شدن توافق تجارت آزاد با جمهوری اسلامی ایران را نهایی کنند.

میخائیل میشوستین در جلسه شورای بین دولتی اوراسیا در شهر آلماتی قزاقستان تصریح کرد: سال گذشته میلادی، توافقنامه تجارت آزاد با ایران امضا شد که اجرای آن فرصت‌های گسترده‌ای را برای شرکت‌های ما برای تامین بازار این کشور باز می‌کند و در اینجا باید مراحلی را که برای قانونی شدن این سند لازم است به سرعت انجام دهیم.

به گفته وی، این امر در زمینه جهت‌گیری مجدد جریان‌های تجاری اوراسیا به سمت آینده‌دارترین، بازارهای برتر و کشورهای دوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha