۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
استخدام جدید در دستگاه‌های اجرایی مشروط شد
با بخشنامه سازمان اداری و استخدامی؛

استخدام جدید در دستگاه‌های اجرایی مشروط شد

سازمان اداری و استخدامی بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی دارای مقررات اداری و استخدامی خاص ابلاغ کرد که براساس آن استخدام نیرو مشروط به مجوز این سازمان می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون رئیس ‌جمهوری دستورالعمل نحوه اقدام دستگاه‌های اجرایی دارای مقررات اداری و استخدامی خاص (به استثناء دستگاه‌هایی که به حکم قانون اساسی مقررات خاص دارند) درباره استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی را برای اجرا ابلاغ کرد.

این بخشنامه و دستورالعمل‌های پیوست آن، با توجه به بند (ب) تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور صادر شده است.

براساس این قانون، تمام اختیارات دستگاه­‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور که اعتبارات هزینه‌­ای خود را از محل قانون مذکور و پیوست­‌های آن دریافت می‌­کنند و دارای مقررات خاص اداری و استخدامی هستند (به استثنای دستگاه‌هایی که به حکم قانون اساسی مقررات خاص دارند)، در خصوص استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در سال ۱۳۹۹ موقوف‌الاجرا شده است.  

برابر این قانون، هرگونه استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در تمامی دستگاه‌های مشمول تنها بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و اخذ تأییدیه تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون است.

بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی در خصوص دستورالعمل موضوع بند (ب) تبصره (۲۱) قانون بودجه کشور سال ۱۳۹۹ کل کشور در خصوص نحوه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی به شماره ۱۶۴۳۰۵ مورخ ۱۳۹۹/۴/۹

کد خبر: ۲۷٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha