۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
انگور شاهرود به نام این شهر صادر نمی شود | نیازمند بازارچه فروش هستیم
رییس هیات مدیره اتاق اصناف کشاورزی شاهرود:

انگور شاهرود به نام این شهر صادر نمی شود | نیازمند بازارچه فروش هستیم

شاهرود- رییس هیات مدیره اتاق اصناف کشاورزی شاهرود با گلایه از ساز و کار صادرات محصول انگور این شهرستان، گفت: عمده انگور شاهرود بدون اینکه نامی از این شهر برده شود، به کشورهای دیگر صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جعفری ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور رسانه ها در مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود، عدم زیرساخت های صادراتی را یکی از مشکلات محصولاتی مانند انگور دانست و تاکید کرد: شاهرود به محصولاتی مانند انگور شناخته می شود اما کشاورزان از صادرات آن عایدی ندارند.

وی با بیان اینکه عمده انگور شاهرود بدون ذکر نامی از این شهرستان صادر می شود و در نتیجه در مبادی رسمی نیز ثبت نمی گردد، افزود: ایجاد پایانه صادراتی در شهرستان یکی از ضرورت ها است.

رییس هیات مدیره اتاق اصناف کشاورزی شاهرود با بیان اینکه در سال جاری ۶۰۰ تن انگور از شهرستان صادر شد اما هیچ کدام از آنها به نام شهرستان ثبت نشد، گفت: این معضل بزرگی است که باید مسئولان فکری برای آن کنند.

جعفری با بیان اینکه فرودگاه شاهرود بین المللی است و این ظرفیتی برای صادرات محصول انگور محسوب می شود، ابراز کرد: باید صادرات محصولات کشاورزی از طریق فرودگاه دنبال شود و بتوانیم شاهد رفع موانع آن باشیم.

وی افزود: برای تازه‌خوری انگوری که با زحمت فراوان و خشکسالی‌های پیاپی به دست می‌آید اما عایدی آن برای کشاورزان آنطور که باید و شاید نیست.

رییس هیات مدیره اتاق اصناف کشاورزی شاهرود با اشاره به مشکلات تولیدگران حوزه کشاورزی در این شهرستان بیان کرد: بیمه ها می بایست نسبت به بازپرداخت خسارات به کشاورزان تجدید نظر کنند چرا که کشاورزان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

جعفری خواستار تجدید نظر در عملکرد بیمه ها برای ایجاد رغبت در بین کشاورزان شد و گفت: بازنگری در پرداخت خسارت موجب می‌شود که کشاورزان تمایل بیشتری به بیمه محصولات خود داشته باشند.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha