۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
۲۵۰ میلیارد تومان مالیات مازاد در اردبیل وصول شد
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل:

۲۵۰ میلیارد تومان مالیات مازاد در اردبیل وصول شد

اردبیل- شایقی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان مالیات مازاد در سال گذشته وصول شده و به خزانه واریز شده است.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: میزان مالیات پرداختی سال گذشته استان اردبیل دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده در حالی که رقم مصوب برای این استان دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود که ۲۵۰ میلیارد تومان آن بالاتر از رقم مصوب امور مالیاتی توانسته وصول مالیات را در استان از مؤدیان مختلف دریافت کند.

وی تصریح کرد: اعتبار ۲۴ دستگاه اجرایی استان در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و ما سال گذشته ۸۹۰ میلیارد تومان حقوق این دستگاه ها را پرداخت کردیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: مالیات مازاد دریافت شده در استان به حساب استان اردبیل واریز شده تا صرف تکمیل پروژه ها نیمه تمام در ابعاد مختلف شود.

شایقی تولید ناخالص استان را یادآور شد و افزود: با رشد هشت درصدی رشد ناخالص استان به ۶.۵ همت رسیده که نسبت به کشور ۶۸ درصد تولید ناخالص را شامل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنان ۳۲ درصد در تولید ناخالص آمار استانی ما پایین تر از میانگین کشوری است و این نشان دهنده وضعیت اقتصادی استان است.

شایقی در مورد سرانه درآمدی مردم استان اردبیل نیز اضافه کرد: ۵۴ میلیون تومان سرانه درآمدی مردم استان است در حالی که این میانگین در کشور ۷۴ میلیون تومان است و ما ۶۸ درصد میانگین درآمد سرانه کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی جایگاه استان را در تولید ناخالص و درآمد سرانه ۲۶ اعلام کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا هم در تولید ناخالص داخلی و هم افزایش سرانه درآمد مردم استان یک تحول اساسی را رقم بزنیم.

کد خبر: ۲۷۰٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha