۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
حمایت دولت سیزدهم از خودروهای برقی| تهران به مینی بوس برقی مجهز می شود
بازار از نمایشگاه شهر ایران گزارش می دهد:

حمایت دولت سیزدهم از خودروهای برقی| تهران به مینی بوس برقی مجهز می شود

وحیدی وزیر کشور در نمایشگاه شهر ایران به بازار گفت: سیاست دولت سیزدهم حمایت از شرکت های خودروساز با خرید محصول از آن هاست و این روند ادامه دارد، منابع و برنامه های این موضوع تهیه شده است.

بازار؛ گروه خودرو: نمایشگاه شهر ایران از امروز آغاز به کار کرد، در این نمایشگاه شرکت های خودروساز مانند گروه بهمن، گروه صنعتی ایران خودرو، هلدینگ مایوان، گروه خودروسازی سایپا، خودروسازی فردا، دیار خودرو و غیره حضور دارند. شنیده ها حاکی از آن است که شهرداری تهران یک میلیارد دلار و وزارت صمت نیز یک میلیارد دلار بودجه برای خرید خودروهای برقی مخصوص ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار دارند. از سوی دولت سیزدهم وعده تخصیص ارز نیمایی یا همان دلار ۳۸ هزار تومانی را داده است، موضوعی که با تعلل شهرداری تهران در خرید و انعقاد قرار داد با شرکت های خودرو که محصولات برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی دارند، خوش بینانه به نظر نمی رسد.

حمایت دولت سیزدهم از خودروهای برقی| تهران به مینی بوس برقی مجهز می شود

وحیدی، وزیر کشور: سیاست دولت سیزدهم حمایت از شرکت های خودروساز با خرید محصول از آن هاست و این روند ادامه دارد

وزیر کشور در پاسخ به بازار

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نمایشگاه شهر ایران در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر اینکه در این نمایشگاه مینی بوس و اتوبوس برقی به نمایش درآمده، گفت: سیاست دولت سیزدهم حمایت از شرکت های خودروساز با خرید محصول از آن هاست و این روند ادامه دارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی براینکه حمایت خرید از خودروسازانی که محصولات برقی دارند در سال جاری محقق می شود، بیان کرد: اگر محصولات خودروسازان در سال جاری آماده تولید و عرضه باشد از آن ها خرید می کنیم، در غیر این صورت برنامه جدی با منابع حمایتی مورد نیاز در این خصوص برای سال آینده داریم.

حمایت دولت سیزدهم از خودروهای برقی| تهران به مینی بوس برقی مجهز می شود

طهوری، مشاور وزیر کشور: براساس تصمیم دولت سیزدهم واردات یا تولید محصولات برقی با تعرفه پایین و ارز نیمایی یا همان ۳۸ هزار تومانی انجام خواهد شد

انعقاد قرار داد مینی بوس برقی با شهرداری تهران

حمیدرضا طهوری مشاور وزیر کشور در امور فناوری در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه چالش میان شرکت های خودروساز و شهرداری تهران، گفت: براساس آنچه که یکی از شرکت های خودروساز اعلام کرد، با شهرداری تهران توافقاتی داشته و در حال انعقاد قرار داد جهت تحویل مینی بوس برقی است. همچنین باید اشاره داشت که منابع مالی خرید مینی بوس و اتوبوس از محل نقدی و غیر نقدی تامین شده است.

مشاور وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه مبنی بر تعیین نرخ ارز مورد نیاز تولید مینی بوس و اتوبوس برقی، بیان کرد: وزارت کشور برای برقی سازی حمل و نقل برنامه ای مفصل دارد، این برنامه شامل محصولاتی از جمله اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت می شود. براساس تصمیم دولت سیزدهم واردات یا تولید محصولات برقی با تعرفه پایین و ارز نیمایی یا همان ۳۸ هزار تومانی انجام خواهد شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم منبع ارزی واردات و تولید خودروهای برقی از محل صرفه جویی سوخت تامین می شود که مقدار آن حدود ۱۰ هزار دلار است.

طهوری با اشاره به عرضه محصولات برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری های کشور اظهار داشت: قرارداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو برقی برای تاکسیرانی و ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی برای شهر کرج منعقد شده است، براساس برنامه ریزی ها مشکلات مالی برقی سازی حمل و نقل درکشور حل شده است.

کد خبر: ۲۶۹٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha