۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
انجام بیش از سه هزار مورد بازرسی در کردستان|نظارت ها بر بازار استان ۷۸ درصد افزایش یافت
معاون مدیرکل صمت کردستان:

انجام بیش از سه هزار مورد بازرسی در کردستان|نظارت ها بر بازار استان ۷۸ درصد افزایش یافت

سنندج – معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان از انجام بیش از سه هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

فرزاد سردارزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به انجام سه هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان در سال جاری، افزود: تشدید نظارت ها بر بازار یکی از اولویت های اداره کل صمت در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به رشد ۷۸ درصدی میزان بازرسی در بازار استان کردستان، یادآور شد: در سایه تعامل و همکاری های صورت گرفته طی سال جاری اقدامات خوبی در راستای نظارت بر بازار در سطح استان کردستان صورت گرفته است.

معاون صمت کردستان با اشاره به شمار پرونده های تشکیل شده در سال جاری، گفت: تعداد پرونده ها در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۰ فقره و در سال جاری ۱۸۴ مورد بود و این نشان از ۴۱ درصد رشد در این حوزه است.

وی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال جاری سه هزار و ۵۳۲ مورد بازرسی در سطح عرضه را داشته ایم که ماحصل آن ۱۸۴ فقره پرونده به ارزش ۹ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال بوده که بیشتر بازرسی ها در خصوص چند کالای اساسی و حائز اهمیت در بحث قاچاق بوده است.

سردارزاده ادامه داد: در مدت ۱۰ ماهه سال جاری ۶۱۵ مورد بازرسی در امر سیگار انجام شده که بیش از ۲۵ هزار و ۹۸۰ نخ سیگار قاچاق و تعداد ۵۰۲ بسته تنباکوی ۵۰ گرمی کشف و ضبط شده و ۳۷ فقره پرونده به ارزش ۳۱۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارسال شده است.

وی یادآور شد: همچنین در قالب گشت مشترک علوم پزشکی، اتحادیه، تعزیرات حکومتی و صمت هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی از لوازم آرایشی و بهداشتی به عمل آمده که هزار و ۱۹۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط شده که طی آن ۷۰ فقره پرونده به ارزش ۷۶۵ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی بیان کرد: در خصوص مواد غذایی نیز ۶۲۴ مورد بازرسی صورت گرفته و در این بازرسی ها ۲۱۹ عدد کالا کشف و ضبط شده و ۳۲ فقره پرونده به ارزش ۳۶۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: همچنین در بحث لوازم خانگی نیز ۲۴۴ مورد بازرسی با همکاری اتحادیه مربوطه، نیروی انتظامی و صمت صورت گرفت که ۲۹ فقره کالای لوازم خانگی کشف و ضبط و طی ۳ فقره پرونده به ارزش ۷ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سردارزاده یادآور شد: در ۱۰ ماهه سال جاری سه جلسه کارگروه دخانیات، سه جلسه کارگروه حمایت از تولید، بیش از ۵۰ مورد جلسه گروه انفرادی با واحدهای تولیدی در خصوص شناسه کالا و بیش از ۳۰ جلسه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا برگزار شده است.

کد خبر: ۲۶۹٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha