۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
سند مالکیت ۴۳ درصد زمین‌های کشاورزی صادر شد
مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور:

سند مالکیت ۴۳ درصد زمین‌های کشاورزی صادر شد

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: تاکنون سند مالکیت برای ۴۳ درصد از زمین های کشاورزی صادر شده است و تلاش داریم تا این اقدام سرعت گیرد.

به گزارش بازار، محمد احمدی روز دوشنبه در نشست کارگاه صدور اسناد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: صدور سند مالکیت زمین های کشاورزی به وسیله سازمان امور اراضی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه صدور سند مالکیت برای زمین های کشاورزی تاکنون کند پیش رفته است افزود: آسیب شناسی در این زمینه در دست انجام است البته نقش مردم در این باره بسیار حایز اهمیت و مردم باید پای کار باشند و همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دریافت سند مالکیت برای زمین های کشاورزی به نفع بهره برداران این بخش است و علاوه بر تثبیت مالکیت، سبب افزایش ارزش افزوده برای این تولیدکنندگان می شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: صدور سند مالکیت برای زمین های کشاورزی، بستر مناسب برای برنامه ریزی آینده ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه استان قم، پیشتاز در زمینه صدور سند مالکیت زمین های کشاورزی است اظهار کرد: فعالیت ها در این باره در تمامی استان ها آغاز شده است و امید می رود به این امر سرعت داده شود.

احمدی در بخش دیگر سخنان خود درباره طرح جامع حدنگار گفت: از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰ سند حدنگار ۶ میلیون هکتار اراضی کشاورزی توسط سازمان امور اراضی کشور صادر شده است،

وی درباره رفع تداخلات زمین های کشاورزی اظهار کرد: ۱۵ میلیون هکتار از ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی کشور مشمول رفع تداخلات است که تاکنون این اقدام در سطح ۹.۵ میلیون هکتار انجام شده است.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور افزود: اکنون رفع تداخلات اراضی کشاورزی در حدود ۶۴ درصد از زمین های مشمول انجام شده است.

وی افزود: خراسان شمالی در زمینه رفع تداخلات زمین های کشاورزی جزو پنج استان برتر کشور است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. ۴۴ درصد از جمعیت بیش از یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند و حدود ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

کد خبر: ۲۶۹٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha