۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
نقشه راهبردی صنعتی و ارتقاء تولید تدوین شده است
مشاور رئیس‌جمهور:

نقشه راهبردی صنعتی و ارتقاء تولید تدوین شده است

زاهدی وفا، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: با بیان اینکه نظام نوآوری در صنعت بایستی با طراحی یک سند پویا و ماندگار همراه باشد.

به گزارش بازار، محمدهادی زاهدی وفا در نشست هم‌اندیشی "طرح تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقاء تولید داخل" با اساتید دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: تدوین پیش‌نویس این سند و فرایندهای آن در موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی به پایان رسیده و در حال حاضر به دنبال اجماع سازی و اخذ نظر جامعه نخبگانی کشور هستیم.

رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: این سند در کمیسیون تخصصی دولت مطرح‌شده و یک اجماع نسبی بین ذینفعان در مورد روش‌شناسی در این فرایند وجود دارد، البته به‌زودی سند در هیئت‌وزیران هم ارائه خواهد شد.

وی گفت: در مورد تهیه پیش‌نویس این سند با بخش خصوصی تعامل لازم صورت پذیرفته است البته با توجه به مشکلات موجود در این بخش تلاش شده است تا بازخوردی نیز از بخش خصوصی و بدنه صنعت در این مسیر داشته باشیم.

زاهدی وفا با بیان اینکه در بهره‌مندی از نظرات اساتید دانشگاه در حوزه اجرا و تکمیل سند، قائل به‌نظام نوآوری هستیم، بیان کرد: از نقطه نظرات و رهنمودهای سازنده تمامی اساتید استفاده خواهیم کرد تا انشا الله سند ارزشمندی تولید شود که در بدنه دولت و هم در بخش خصوصی مورداستفاده قرارگیرد.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: ما می‌خواهیم تمامی دانش کشور در این سند آورده شود، و تلاش می‌کنیم فرایندها را با حداکثر توان طی کرده و سند را ارتقا ببخشیم.

زاهدی وفا اضافه کرد: در کشور سندهای زیادی نوشته‌شده است که متأسفانه به یک طرح تحقیقاتی مجلّد غیر مؤثر تبدیل‌شده، درحالی‌که ما می‌خواهیم کار نافع و سودمند برای کشور صورت پذیرد.

رئیس موسسه با تأکید بر نگاه مسئله محور در این سند افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید ببینیم سند در چه سطح و استراتژی قرار دارد و با توجه به مولّفه های مستخرج در این خصوص به چه مؤلفه‌هایی باید فکر کنیم.

زاهدی وفا گفت: مهم‌ترین ویژگی سند جدید این است که به‌صورت پویا دیده‌شده تا با توجه به متغیرهای مانند علم فناوری بتواند در طی دوران خود را به‌روز کند، دیدن ترتیبات نهادی نیز ویژگی‌های دیگر این سند است تا اجرای آن در کشور هموار شود.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه نظام نوآوری در صنعت بایستی با طراحی یک سند پویا و ماندگار همراه باشد، تصریح کرد: در این فرایند نمایندگان و نخبگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی نقش اساسی به عهده‌دارند.

بر اساس این گزارش، در این نشست مهدی صیدی معاون دفتر پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تربیت مدرس، حسن دیواندری عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، شهاب جنابی، هادی صاحبی و امیر حسن کاکایی از اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و مرتضی زمانیان عضو هیئت‌علمی دانشگاه امیرکبیر به ارائه دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

کد خبر: ۲۶۸٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha