۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
ظرفیت تولید فولاد در اردبیل ۲ برابر افزایش می یابد
رییس سازمان صمت اردبیل:

ظرفیت تولید فولاد در اردبیل ۲ برابر افزایش می یابد

اردبیل- ایرانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: تا آخر سال آینده ظرفیت تولید محصولات فولادی در استان دو برابر افزایش می یابد.

مسعود ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ظرفیت تولید فولاد تا ۸۰۰ هزار تن در سال آینده افزایش پیدا می کند تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی، بخشی از محصولات نیز با تدارک مناسب به کشورهای مختلف صادر شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای فولادی استان ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن محصول را دارند و این ظرفیت با توجه به صدور مجوز توسعه واحدهای موجود و جدید تا ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل ضرورت تأمین یک میلیون آهن اسفنجی را برای این واحدهای تولید فولاد یادآور شد و گفت: تلاش ما بر این است تا آخر سال آینده واحد تولید اسفنجی در استان فعالیت خود را آغاز کند تا مواد اولیه کارخانجات تولید فولاد استان از این طریق تأمین شود.

ایرانی عمده مشکل این واحدها را تأمین مواد اولیه و پایداری زنجیره تولید با قیمت گذاری مناسب اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است تا با توجه به ظرفیت کارخانه آهن اسفنجی اردبیل بتوانیم نیاز زنجیره تولید را در این استان پاسخگو باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای صدور مجوز به واحدهای جدید تولیدی فولاد وجود ندارد اما به تناسب ظرفیت تأمین مواد اولیه و تقویت زنجیره در این بخش مجوزها صادر می شود که این امر نیز از طریق سامانه صدور ملی مجوزها انجام شده و به تناسب شرایط استان در خدمت سرمایه گذاران هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید استان در این بخش نه تنها به نفع اشتغال و جذب نیروهای فارغ التحصیل در رشته های صنعتی است بلکه فرصتی را فراهم می آورد تا بخشی از تأمین نیاز بازار از طریق این واحدها انجام شود.

کد خبر: ۲۶۸٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha