۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کاهش ۲۰درصدی نرخ کارمزد تسویه معاملات

کاهش ۲۰درصدی نرخ کارمزد تسویه معاملات

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نرخ کارمزد تسویه معاملات حاصل از خرید و فروش سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به میزان ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با نماد سپرده نرخ کارمزد تسویه معاملات حاصل از خرید و فروش سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به میزان ۲۰ درصد کاهش یافت.

در اطلاعیه سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع  تغییر نرخ کارمزد معاملات سهام و حق تقدم سهام(گروه ب) مطرح شده؛

 در اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و عطف به نامه شماره ۶۶۳۸۰/۱۲۲ مورخ ۰۷/۰۴/۱۳۹۹ مدیریت نظارت بر بورس ها سازمان بورس و اوراق بهادار که در مورخ ۰۸/۰۴/۱۳۹۹ به این شرکت ابلاغ گردیده است به استحضار می رساند براساس بند یکم مصوبه ششصد و پنجاه و دومین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر گردیده به منظور کاهش هزینه های سرمایه گذاری، تشویق سرمایه گذاری در بازار سرمایه و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار تغییرات به شرح زیر در نرخ خدمات شرکت و جریان های نقدی آن از تاریخ ۰۱/۰۵/۱۳۹۹ اعمال گردد. ۱.سقف نرخ کارمزد تسویه معاملات حاصل از خرید و فروش سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به میزان ۲۰ درصد با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله کاهش می یابد. ۲.معادل ۳۰ درصد از کارمزد تسویه معاملات سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به صورت روزانه به حساب صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه واریز خواهد گردید. واریز مبلغ مذکور به حساب این صندوق به منزله درخواست صدور واحدهای سرمایه گذاری می باشد. ۳.هرگونه درخواست ابطال واحدهای سرمایه گذاری صندوق توسط شرکت می بایستی با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار باشد.
 

کد خبر: ۲۶٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha