۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
کرمان خودرو تاکسی برقی به شهرداری تحویل داد| خودرو پاک یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومانی
بازار خبر می دهد:

کرمان خودرو تاکسی برقی به شهرداری تحویل داد| خودرو پاک یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومانی

ظهر امروز طی مراسمی شرکت کرمان خودرو تاکسی های برقی خود را با قیمت یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان به ناوگان تاکسیرانی با حضور وزیر صمت و شهردار تهران تحویل داد.

امید محمدی؛ بازار: ظهر امروز در محل تاکسیرانی شهر تهران با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت، علیرضا زاکانی شهردار تهران، منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت، سامان فیروزی مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان، جمعی از اعضای شورای شهر تهران و اصحاب رسانه ۱۹۸ دستگاه تاکسی جی ۷ برقی معرفی شد. براساس آنچه که در این مراسم اعلام شد قیمت این تاکسی ها یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شد. البته در صورت حمایت دولت از این تاکسی های برقی، قیمت این محصولات برای رانندگان نیز کاهش خواهد یافت.

براساس اطلاعات خبرنگار «بازار» گروه صنایع خودروسازی کرمان ۲ هزار دستگاه جی ۷ برقی مخصوص ناوگان تاکسیرانی به کشور وارد شده است. از این تعداد در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه در کشور موجود است که طی هفته آینده شماره گذاری آن انجام خواهد شد.

کرمان خودرو تاکسی برقی به شهرداری تحویل داد| خودرو پاک یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومانی

جک جی ۷ برقی چه ویژگی های دارد؟

جک جی ۷ برقی با ۱۹۰ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور و یک باتری ۵۰.۱ کیلو وات ساعتی راهی ناوگان تاکسیرانی شده است. این خودرو با یک بار شارژ می تواند ۴۰۲ کیلومتر را پیمایش کند. این خودرو در حالت شارژ کند حدود ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارد، اما در حالت شارژ سریع ظرف مدت ۴۸ دقیقه حدود ۸۰ درصد باتری آن شارژ می شود.

نکته قابل توجه اینجاست که جک جی ۷ در ناوگان تاکسیرانی کمترین استهلاک و هزینه نگهداری را برای رانندگان کاهش و میزان درآمد را افزایش می دهد. براساس اعلام شرکت کرمان خودرو باتری و محصول مذکور پنج سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد، این مورد می تواند اعتماد مشتریان این خودروها را افزایش دهد. البته در صورت ارائه مشوق از سوی دولت برای خرید تاکسی های برقی می تواند ضریب فروش این محصولات را افزایش دهد.

کرمان خودرو تاکسی برقی به شهرداری تحویل داد| خودرو پاک یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومانی

ایستگاه شارژ خودرو در پایانه تاکسیرانی

همزمان با معرفی ۱۹۸ دستگاه تاکسی جی ۷ برقی، شرکت مپنا ایستگاه های شارژ خود را در پایانه تاکسیرانی واقع در میدان انقلاب تعبیه کرده بود. اما وزیر صمت و شهرداری تهران علیرغم شارژ یک دستگاه جک جی ۷ برقی، حاضر به رونمایی و معرفی این ایستگاه شارژ نشدند. گفتنی است که شرکت کرمان خودرو نیز تعدادی ایستگاه شارژ برقی مناسب خودروهای وارداتی خود در سطح شهر تهران مستقر کرده است.

کد خبر: ۲۶۸٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha