۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
زمینه سازی حضور قوی فعالان صنعت ساختمان در بازار افغانستان| صنعتی سازی با متدهای روز دنیا
رییس خانه صنعتکاران ایران مطرح کرد

زمینه سازی حضور قوی فعالان صنعت ساختمان در بازار افغانستان| صنعتی سازی با متدهای روز دنیا

بنی هاشمی، رییس خانه صنعتکاران ایران گفت: فعالان صنعت ساختمان در ۲۵ بهمن ماه امسال گرد هم می آیند تا در بازار های افغانستان حضور موثرتری داشته باشند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید علیرضا بنی هاشمی رییس خانه صنعتکاران ایران با بیان اینکه مسکن پیشران اقتصاد کشور است و خانه صنعتکاران در سه محور شامل توسعه صادرات خدمات مهندسی، تبادل تکنولوژی های روز دنیا ‌ و کمک برای حضور شرکت‌ها با قیمت ارزان در نمایشگاه های بین‌المللی فعالیت دارد گفت: خانه صنعتکاران ایران در تلاش است تا با تسهیلگری و حمایت از صنعت ساختمان مشکلات انبوه سازان را احصا و به حل و کاهش مشکلات آنها بپردازد.

در تلاش هستیم تا در ۲۵ بهمن ماه در کابل دریک فضای منتسب، در خدمت فعالان صنعت ساختمان باشیم تا آنها در بازار های افغانستان حضور موثرتری داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه خانه صنعتکاران در راستای حمایت از صنعت ساختمان به عنوان پیشران اقتصاد کشور، اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است ادامه داد: در حوزه مسکن، خانه صنعتکاران ایران بیش از ۱۷ هزار عضو دارد و تعداد اعضا در بخش ساختمانی حدود ۲۳۵۰ نفر است و در تلاش هستیم تا در ۲۵ بهمن ماه در کابل دریک فضای منتسب، در خدمت فعالان صنعت ساختمان باشیم تا آنها در بازار های افغانستان حضور موثرتری داشته باشند.

بنی هاشمی ادامه داد: تشکل خانه صنعتکاران دارای کمیسیون تخصصی در بخش مسکن و انبوه‌سازی است که برنامه‌های مختلفی را در جهت حمایت از بخش مسکن دنبال می‌کند به همین منظور خانه صنعتکاران ایران به عنوان یک تشکل صنفی و تخصصی، در حوزه کمک و تسهیل گری به اقتصاد و تولید فعالیت می‌کند. هدف این تشکل تقویت جایگاه تخصصی صنعتکاران وسرمایه‌گذاران در اقتصاد کلان و ارتقای جایگاه مشورتی آن در قوای سه گانه است.

او با اشاره به اینکه خانه صنعتکاران با حمایت بیش از ۱۷ هزار مجموعه صنعتی، معدنی و کشاورزی، در حوزه‌های مختلف به حمایت از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی می‌پردازد افزود: برنامه‌ها و محورهای خانه صنعتکاران در بخش مسکن، شامل توسعه بازار صادرات، حضور شرکتها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تبادل فناوری‌های روز جهانی در صنعت ساختمان می‌شود.

خانه صنعتکاران ایران دفاتر و پلتفرم‌هایی در فضاهای بین‌المللی از جمله در استرالیا، عمان، دبی و ۱۲ کشور دیگر ایجاد کرده است. بنابراین این دفاتر می‌توانند در توسعه بازار صادراتی صنعت ساختمان موثر باشند

بنی هاشمی یادآوری کرد: خانه صنعتکاران ایران دفاتر و پلتفرم‌هایی در فضاهای بین‌المللی از جمله در استرالیا، عمان، دبی و ۱۲ کشور دیگر ایجاد کرده است. بنابراین این دفاتر می‌توانند در توسعه بازار صادراتی صنعت ساختمان موثر باشند. همچنین، حضور موثر فعالان صنعت ساختمان در نمایشگاه‌های بین‌المللی با کمترین هزینه نیز از دیگر فعالیت‌های خانه صنعتکاران در بخش ساختمان است.

مجموعه های دانش بنیانی که در صنعت ساختمان فعالیتهای چشمگیری انجام داده اند را به بازارهای بین المللی متصل می کنیم تا بتوانیم مجموعه های دانش بنیان را در این حوزه تقویت کنیم

وی خاطر نشان کرد: در همین حال کمک به انتقال تکنولوژیهای مورد نیاز در صنعت ساختمان ،ماموریت دیگر دفاتر خارج از کشور خانه صنعتکاران است. البته در کشور هم تلاش هایی صورت گرفته است تا مجموعه های دانش بنیانی که در صنعت ساختمان فعالیتهای چشمگیری انجام داده اند را به بازارهای بین المللی متصل کنیم تا بتوانیم مجموعه های دانش بنیان را در این حوزه تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انبوه سازی، خانه صنعتکاران مشکلات این افراد را احصا کرده است تا با حمایت مجدد این گروه به چرخه مسکن و تولید باز گردند افزود: در حوزه صنعتی سازی ایجاد فضاهایی برای استفاده از متدهای روز دنیا در صنعت ساختمانی از ماموریت این تشکل است.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha