۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
آفریقا، نخستین گزینه برای توسعه کشت فراسرزمینی

آفریقا، نخستین گزینه برای توسعه کشت فراسرزمینی

وزارت جهاد کشاورزی، آفریقا را نخستین گزینه انتخابی برای کشت فراسرزمینی در برنامه‌های در دست اقدام خود قرار داده است و در این راستا، تانزانیا مهم‌ترین کشور شرق آفریقا است.

به گزارش بازار، دیپلماسی کشاورزی دولت سیزدهم در راستای گسترش روابط خود با آفریقا است و در این پیوند، نشست هماهنگی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و تانزانیا با حضور مسوولان ذی‌ربط در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.

نشست مزبور با هدف آماده‌سازی بستر مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های همکاری در نشست آتی مقام‌های عالی دو کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا ۳۰ آبان تا سوم آذر با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت در این کشور برگزار شد.

پیشتر رییس مرکز تجاری ایران و تانزانیا با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در این کشور، گفت: مناسب‌ترین بستر برای بالا بردن شناخت کشورهای شرق آفریقا به‌ویژه تانزانیا از محصولات و دانش بومی کشورمان حضور در این نمایشگاه است.

تانزانیا کشوری است که پایتخت آن شهر ساحلی دارالسلام بود که در سال ۱۹۹۶ به شهر دودوما منتقل شد. با این حال دارالسلام هنوز پایتخت تجاری و مقر بسیاری از نهادهای حکومتی این کشور است. اقتصاد تانزانیا بر پایه کشاورزی است به طوری که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی یعنی حدود ۸۵ درصد صادرات و ۸۰ درصد نیروی کار را تشکیل می‌دهد.

محصولات مهم کشاورزی در تانزانیا قهوه، پنبه، چای، توتون و بادام هندی است. قهوه و پنبه و نوعی کنف به نام سیسال در تانگانیکا و نارگیل و گرد میخک در جزایر زنگبار و پمبا کشت می‌شود. تانزانیا از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماهی در شرق آفریقاست. ماهی از سواحل دریا و آب‌های داخلی، به ویژه دریاچه‌های ویکتوریا و تانگانیکا و نیاسا، صید می‌شود. بخش صنعت عمدتا محدود به فرآوری محصولات کشاورزی و تولید کالاهای مصرفی است.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha