۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
مادران باردار و کوکان زیر ۵ سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند
معاون امور زنان رئیس‌جمهور:

مادران باردار و کوکان زیر ۵ سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند

خزعلی، معاون امور زنان رئیس‌جمهور گفت:‌همه مادران باردار تا پایان دوره شیردهی تحت پوشش بیمه رایگان قرار می گیرند.

به گزارش بازار، انسیه خزعلی، در مورد برنامه‌های دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان شیرخوار گفت: تمام مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و همچنین فرزندان آنها تا پایان ۵ سالگی تحت پوشش رایگان بیمه قرار می‌گیرند.

وی گفت: بیمه مادران از زمان بارداری شروع شده و شامل دوره زایمان و دو سال دوره شیردهی می‌شود، همچنین فرزندان آنها نیز تا پایان دوره پنج‌سالگی تحت پوشش کامل بیمه قرار می‌گیرند که حق بیمه آن به صورت کامل از سوی دولت پرداخت می‌شود.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور گفت: کسانی که تحت پوشش بیمه‌های دیگر قرار داشته باشند و یا اینکه قبلا هیچ پوشش بیمه‌ای نداشته باشند، از دوره بارداری تا پایان دوره شیردهی و نیز فرزندان آنها تا پایان دوره ۵ سالگی به طور کامل تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند.

خزعلی همچنین در مورد حمایت دولت از تغذیه مادران شیرده و کودکان شیرخوار گفت: برای دهک‌های پایین درآمدی تغذیه خاصی برای مادران باردار در نظر گرفته شده و همچنین کودکانی که نتوانسته‌اند از نظر نمودارهای بهداشت، مراحل طبیعی رشد را طی کنند و دچار عقب‌افتادگی هستند، تغذیه خاصی برای آنها در قالب یارانه در نظر گرفته شده و این ماداران و کودکان‌شان ماه به ماه معاینه می‌شوند و برای رفع این مشکل بسته تغذیه‌ای به آنها داده می‌شود.

وی همچنین گفت: هدف دولت حمایت از فرزندآوری و مادران باردار و شیرده است و همه کسانی که بیمه‌ای ندارند، در دوره بارداری و زایمان و شیردهی تحت پوشش کامل بیمه قرار می‌گیرند.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور همچنین در مورد اینکه آیا سهمیه خاصی برای بانوان استخدامی‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: سهمیه خاصی نیست و در قالب امتحانات استخدام و در یک رقابت کاری سهمیه مشخص می‌شود.

کد خبر: ۲۶۶٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ردیا IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      خانم خرعلی مادران باردار ویزیت پزشک ندارن بدن همین دیروز به خانم بارداری کمک مالی کردم تا بره دکتر کلی خودش گوه بخور داد که باردار شده