۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
موانع احداث پالایشگاه دوم آبادان رفع شد
نماینده مردم آبادان در مجلس:

موانع احداث پالایشگاه دوم آبادان رفع شد

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: موانع احداث پالایشگاه خوزستان (پالایشگاه دوم شهر آبادان) رفع شد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صنایع یکی از محورهای اقتصاد در شهر آبادان است که می‌ تواند در زمینه اشتغالزایی و توسعه اقتصاد تأثیر مثبت داشته باشد.

وی افزود: به صورت مستمر از شهرک‌ های صنعتی آبادان بازدید می‌ کنم و معتقدم صنعتگران باید مورد حمایت واقع شوند و صدای آنها شنیده شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از طرح‌ های مهم صنعتی شهر آبادان، پالایشگاه نفت خام فوق سنگین خوزستان واقع در ۱۷ کیلومتری این شهر است.

مولوی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه‌ ای که در شرایط فعلی اقتصادی وجود دارد، جلسات متعددی در سطح کلان برای پالایشگاه خوزستان انجام دادیم و یک اتفاق بزرگی که رقم خورد، خارج سازی این پالایشگاه از فهرست خصوصی سازی است.

وی با تاکید بر اینکه موانع احداث پالایشگاه خوزستان (پالایشگاه دوم شهر آبادان) رفع شد، توضیح داد: با خروج این پالایشگاه از لیست خصوصی سازی، هماهنگی های لازم به منظور اجرای عملیات احداث آغاز شده است که نوید یک رخداد بزرگ اقتصادی برای شهر آبادان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاز مایع، بنزین، دیزل، سوخت جت و گوگرد از تولیدات پالایشگاه خوزستان خواهد بود.

وی ظرفیت اشتغالزایی مستقیم پالایشگاه خوزستان را سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: زمین مورد نیاز این پالایشگاه به مساحت ۳۴۵ هکتار خریداری و سند آن دریافت شده است؛ عملیات نقشه برداری و مطالعات ژئوتکنیک از محل احداث پالایشگاه خوزستان توسط شرکت مشاور انجام شده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha