۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
مازندران در صادرات محصولات کشاورزی پیشرو است
مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گستر:

مازندران در صادرات محصولات کشاورزی پیشرو است

ساری- قلی زاده، مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گستری گفت: مازندران در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و تامین نیازمندی ها استان پیشرو کشور است.

خلیل قلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار وجود منطقه آزاد مازندران را به عنوان یک ضرورت مطرح کرد و گفت:این استان تاکنون از داشتن منطقه آزاد محروم بوده است.

وی با بیان اینکه مازندران بیشترین محصولات کشاورزی را در کشور تولید می‌ کند، ادامه داد: مازندران در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و تامین نیازمندی‌ ها جزو استان‌ های پیشرو کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی در کشور ۶ میلیارد دلار ارزآوری داشت و استان مازندران استان شماره یک در تولید محصولات باغبانی بوده است.

این فعال حوزه اقتصادی با بیان اینکه منطقه آزاد مازندران باید در حوزه صادرات محصولات و واردات کالاهای اساسی فعال باشد، گفت: مازندران با داشتن سه بندر می‌تواند نیازهای کشور را برطرف کند.

مدیرعامل پایانه روماک گستر با اشاره به حجم مبادلات کشور با کشورهای همسایه گفت: باید از نعمت دریا و ساحل در استان مازندران برای ارتقای از ارزآوری در کشور استفاده شود و با ایجاد منطقه آزاد باید عقب افتادگی در حوزه صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان به سرعت جبران شود.

کد خبر: ۲۶۶٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha