۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امضا شد

قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امضا شد

قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و شرکت پتروپالایش شهید سلیمانی امضا شد.

به گزارش بازار، بر پایه این قرارداد که بعدازظهر امروز (شنبه، ۱۶ دی‌ماه) با حضور جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل ایمیدرو امضا شد، ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی به‌منظور احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در اختیار شرکت پالایشی شهید سلیمانی قرار خواهد گرفت.

احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در دهمین نشست شورای اقتصاد در روز چهارشنبه (دهم آبان‌ماه) تصویب شده بود.

طرح ۳۰۰ هزار بشکه‌ای پتروپالایشگاه شهید سلیمانی نخستین پروژه صنعت نفت در حوزه تلفیق پالایش و پتروشیمی است که هدف از احداث آن، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی برای هم‌سویی با نگاه دولت و پیش‌بینی سند تحول است.

این پروژه همچنین نقش مهمی در حوزه تولید و انتقال دانش فنی، اشتغال‌زایی و به‌کارگیری توانایی شرکت‌های داخلی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها دارد و افزون بر آن فرصت استمرار برای حضور صنعت نفت در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند. این طرح همچنین از جمله اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولت سیزدهم به‌منظور ممانعت از واردات بنزین در کشور و تنوع در سبد تولیدات محصولات نفتی است که افزون بر تولید سوخت، محصولات پتروشیمیایی نیز تولید می‌کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha