۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کنسلی مجوز پروازهای عمره از سوی عربستان| نمایندگان وزارت خارجه و ریاست جمهوری در مذاکرات «فنی»
«بازار» گزارش می دهد

کنسلی مجوز پروازهای عمره از سوی عربستان| نمایندگان وزارت خارجه و ریاست جمهوری در مذاکرات «فنی»

در حالیکه مدیر عامل «ایران ایر» اعلام کرده بود پروازهای حج عمره از نیمه دوم دی ماه آغاز می شود که مجوز پروازهای حج عمره توسط عربستان صادر نشد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: در اواخر روزهای آذر ماه امسال بود که «شمس‌الدین فرزادی پور» مدیر عامل «ایران ایر» اعلام کرد که بلافاصله بعد از انجام عملیات حج تمتع، برای پروازهای حج عمره اعلام آمادگی کردیم و بنا به درخواست سازمان حج و زیارت در خدمت مردم برای انجام این فریضه خواهیم بود.

نکته ای که در اظهارات مدیر عامل «ایران ایر» وجود داشت این بود که او تاریخ دقیق پرواز یعنی ۱۳ دی ماه را برای پروازهای حج عمره اعلام کرد اما امروز به یکباره و به طور مشخص از سوی عربستان این پروازها لغو و به نوعی از پرواز هر گونه هواپیمایی به این کشور مخالفت شد

نکته ای که در اظهارات مدیر عامل «ایران ایر» وجود داشت این بود که او تاریخ دقیق پرواز یعنی ۱۳ دی ماه را برای پروازهای حج عمره اعلام کرد اما امروز به یکباره و به طور مشخص از سوی عربستان این پروازها لغو و به نوعی از پرواز هر گونه هواپیمایی به این کشور مخالفت شد.

آنطور که مشخص است این است که کشور عربستان مجوز این پروازها را فعلا صادر نکرده است و هنوز هم دلیل قانع کننده ای برای این اقدام خود اعلام نکرده است.

کنسلی مجوز پروازهای حج عمره از سوی عربستان| آغاز مذاکرات جدید فنی در عربستان برای تعیین تاریخ

«محمد مهدی اسماعیلی» وزیر ارشاد نیز در حاشیه جلسه هیات دولت گفته است که دلیل تعویق پروازهای حج عمره یک اختلاف فنی بود و مسئله جدی نیست و بین سازمان هواپیمایی دو کشور باید حل شود.

در حال حاضر نمایندگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه و نهاد ریاست‌ جمهوری در کشور عربستان حضور دارند و در حال مذاکره با طرف سعودی هستند

آنطور که برخی از منابع آگاه و مسئول شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرده اند در حال حاضر نمایندگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه و نهاد ریاست‌ جمهوری در کشور عربستان حضور دارند و در حال مذاکره با طرف سعودی هستند.

کنسلی مجوز پروازهای حج عمره از سوی عربستان| آغاز مذاکرات جدید فنی در عربستان برای تعیین تاریخ

‌حسام قربانعلی سخنگوی «ایران ایر» در پاسخ به این پرسش که چرا مجوز پروازهای حج عمره به یکباره از سوی عربستان لغو شد؟ گفت: عربستان مجوز این پروازها را فعلا صادر نکرده است و دلایل تعلیق پروازها را هم اعلام نکرده است. آنچه که می توان با قاطعیت گفت این است که عربستان تعهدنامه و تضامین لازم را پیشتر خواسته بود که ایران ایر نماینده خود را از قبل برای اینکه دچار حواشی و یا هر گونه مشکلی شویم به عربستان فرستاده بود.

قربانعلی: نمایندگان ایرانی در کشور عربستان هستند تا این مشکل هر چه سریعتر بر طرف و زمان جدید و دقیقی برای پروازهای حج عمره اعلام شود

او در پاسخ به این پرسش که اینکه گفته می شود نمایندگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه و نهاد ریاست‌ جمهوری در کشور عربستان حضور دارند برای مذاکرات جدید حضور دارند صحت دارد؟ گفت: بله نمایندگان ایرانی در کشور عربستان هستند تا این مشکل هر چه سریعتر بر طرف و زمان جدید و دقیقی برای پروازهای حج عمره اعلام شود.

لغو شدن مجوز پرواز شاید بزودی بر طرف شود اما این ناهماهنگی از سوی عربستان برای حجاج ایرانی بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده خواهد بود

آنچه که مشخص این است که این لغو شدن مجوز پرواز شاید بزودی بر طرف شود اما این ناهماهنگی از سوی عربستان برای حجاج ایرانی بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده خواهد بود.

امروز قرار بود پس از ‌گذشت ۹ سال، اولین پرواز حج عمره از فرودگاه امام خمینی (ره) در ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح انجام شود که با لغو پرواز عملا مذاکرات نمایندگانی که در حال حاضر در خاک عربستان هستند را با مشکلات بیشتری همراه خواهد کرد

امروز قرار بود پس از ‌گذشت ۹ سال، اولین پرواز حج عمره از فرودگاه امام خمینی (ره) در ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح انجام شود که با لغو پرواز عملا مذاکرات نمایندگانی که در حال حاضر در خاک عربستان هستند را با مشکلات بیشتری همراه خواهد کرد.

حداکثر وزن مجاز بار مسافر ۳۰ کیلوگرم تعریف شده‌ است که فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری، یزد، بندرعباس، اهواز، کرمان و زاهدان و فرودگاه بین المللی امام‌خمینی (ره) بعد از ۹ سال وقفه، قرار است امسال در مسافران سرزمین وحی را به عربستان منتقل کنند.

آنطور که گفته می شود پروازهای حج عمره تا ۲۸ اسفند ماه امسال برقرار خواهد بود و ۶۲ هزار زائر در عملیات حج عمره امسال به سرزمین وحی با اعزام چهار پرواز روزانه با ظرفیت ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ نفر مشرف خواهند شد.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha