۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
«شب گردشگری اروند» باید گسترش یابد| خلق فرصت‌های اقتصادی از طریق حضور اروند در تهران و کشورهای خارجی
رئیس شورای شهرستان خرمشهر در گفتگو با بازار:

«شب گردشگری اروند» باید گسترش یابد| خلق فرصت‌های اقتصادی از طریق حضور اروند در تهران و کشورهای خارجی

خرمشهر- فرحانی پارسا، رئیس شورای شهرستان خرمشهر گفت: رویداد بزرگ «شب گردشگری اروند» با توجه به اینکه پیامدهای مثبت معیشتی دارد، باید گسترش یابد.

ایاد فرحانی پارسا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به پیشرفت گردشگری مدرن، حضور در نمایشگاه های بین المللی و فرامنطقه ای الزامی است.

وی تصریح کرد: تکرار یک رویداد در منطقه باعث اشباع می‌شود و برای بومی ها تکراری است و در نتیجه از جذابیت خارج می‌شود.

رئیس شورای شهرستان خرمشهر با تاکید بر اینکه رویداد «شب گردشگری اروند» باید گسترش یابد، افزود: برگزاری این رویداد بزرگ در سایر نقاط کشور و کشورهای همسایه یک ضرورت است.

فرحانی پارسا با اشاره به حضور سفیران کشورهای عربستان و ترکیه در رویداد «شب گردشگری اروند»، گفت: دهم دی ماه شاهد مردمی ترین رویداد گردشگری اروند بودیم که نمایندگان مردم آبادان در مجلس و فعالان گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر در آن حضور داشتند و همچنین حضور سفیران کشورهای خارجی نشان دهنده علاقمندی دیگر کشورها برای حضور در صنعت توریسم اروند است.

وی ادامه داد: گردشگری بدون دیپلماسی معنا ندارد و بسیار خرسند هستیم که سفیران کشورهای همسایه در برنامه های گردشگری منطقه آزاد اروند حضور دارند.

رئیس شورای شهرستان خرمشهر خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند درخواست داریم که چنین برنامه‌ های مردمی را در تهران و سایر کشورها ادامه دهند زیرا به گفته فعالان گردشگری به ویژه آژانسداران، این رویداد با خروجی بالا همراه شده است بنابراین انتظار می‌رود با توجه به کمک‌ معیشتی صورت گرفته، به صورت مستمر اجرا شود.

فرحانی پارسا اظهار کرد: یکی از دلایل خروجی مطلوب «شب گردشگری اروند»، زمانبندی مناسب و انتخاب موزه فرش ایران از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که معاون گردشگری و همچنین مدیرکل توسعه گردشگری داخلی این وزارت با حضور و حمایت ویژه خود از این مراسم مردمی نشان دادند دولت توجه جدی به توسعه گردشگری اروند دارد.

کد خبر: ۲۶۵٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha