۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
صادرات داروهای ایرانی به کنیا تسهیل شد

صادرات داروهای ایرانی به کنیا تسهیل شد

با در نظر گرفتن حجم بالای بازار دارو در کنیا و توسعه ایجاد شده، حضور بیش از پیش شرکت‌های ایرانی در این بازار به رشد اقتصادی این صنعت و افزایش سهم صادرات دانش بنیان به شرق افریقا کمک بسزایی خواهد کرد.

به گزارش بازار، با تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا در همکاری با خانه نوآوری و فناوری ایران در این کشور (iHiT)، و در نتیجه توافقات بعمل آمده در سفر رییس جمهور محترم به کنیا، و مساعدت دولت این کشور، ۱۱ شرکت تولید کننده دارویی ایرانی با دریافت گواهی GMP از وزارت بهداشت کنیا، گام مهمی برای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه بهداشت و سلامت برداشته شد. این گواهی ها، ‌ شرکت‌های ایرانی را از امکان صادرات داروهای خود به کنیا بهره‌مند ساخته و نقش مهمی در تقویت جایگاه صنعت داروسازی ایران در این منطقه ایفا خواهد کرد.

گواهی های مذکور پس بررسی های تخصصی وزارت بهداشت کنیا و با همکاری شرکت های دارو سازی دانش بنیان ایرانی صادر گردیده است.

این موفقیت نه تنها نشان از توانمندی‌های فنی و کیفیت بالای خطوط تولید این شرکت‌ها بر اساس استانداردهای بین المللی دارد، بلکه امکان گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای دو کشور در زمینه سلامت و داروسازی را نیز فراهم می‌کند. این امر همچنین بیانگر عزم و اراده دولت در بسط همکاری های علمی و فنی با کشورهای در حال توسعه جنوب بویژه در آفریقا می باشد

کد خبر: ۲۶۴٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha