۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
هزینه ۲ هزار میلیاردی تامین اجتماعی در لرستان/۸۰۰ هزار نفر از خدمات بهره‌مند می‌شوند
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:

هزینه ۲ هزار میلیاردی تامین اجتماعی در لرستان/۸۰۰ هزار نفر از خدمات بهره‌مند می‌شوند

لرستان- جهانی، مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به هزینه دو هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی در استان گفت: جمعیت تحت پوشش ۸۰۰ هزار نفر است که بیش از ۴۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

علی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان اظهار داشت: در افزایش سال ۹۹ مقرر شده ۲۰ تا ۲۶ درصد مستمری‌ها رشد کند که هنوز دستورالعمل نهایی ابلاغ نشده و در محفل کارشناسی و ستادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: افزایش حقوق بین ۲۰ تا ۲۶ درصد در نوسان است چرا که در افزایش مستمری شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی دخیل است و سطح افزایش قیمت‌ها را به عنوان یک متغیر می‌بینند؛ افزایش نرخ تورم، نرخ رشد قیمت‌ها، سرانه درآمد ملی و درآمد معیشتی هم تعیین کننده این میزان درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به طرح همسان سازی مستمری بگیران، بازنشستگان و از کار افتادگان عنوان کرد: در قالب این طرح باید مستمری بگیرانی که حداقل مستمری را دریافت می‌کنند ضریب مستمری‌شان رشد کند و به سطحی برسد که تا حدودی مشکلات معیشتی و نیازهای آن‌ها برطرف شود.

وی بیان کرد: حداقل مستمری در سال جدید مصوب تابعی است که تحت تاثیر حداقل دستمزد است؛ بازنشستگی تابع چند متغیر سابقه بیمه، وضعیت سنی و جنسی و میزان دستمزد زمان اشتغال فرد است.

جهانی تصریح کرد: در استان لرستان ۷۸ هزار مستمری بگیر اصلی داریم که با اعضاء خانواده حدود ۲۸۰ هزار نفر می‌شوند، این افراد امسال به صورت متوسط ۱۴۰ میلیارد تومان در ماه حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود دو هزار میلیارد برای مستمری بگیران و بیمه شدگان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت فرض شود؛ جمعیت تحت پوشش و مستمری بگیران ۸۰۰ هزار نفر است که تقریبا بیش از ۴۵ درصد جمعیت استان می‌شود.

کد خبر: ۲۶٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha